Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Petnaest načina kako boje utiču na nas: Zašto se žuta boja skoro nikada ne koristi u avionu?

Preuzmite sliku

Mi razmišljamo o ljudima i proizvodima koje prvi put vidimo u roku od 90 sekundi, a oko 62% do 90% našeg mišljenja temelji se samo na boji. Zato neke kompanije koriste boje u ambalaži, logotipu i trgovinama kako bi uticale na naše svakodnevne odluke, piše Bright Side.

Neke boje nas smiruju, neke su bile privilegija bogatih, a za neke ne važi mišljenje da povećavaju apetit, Tuzlanski.ba.

1. Ružičasta je bila za dječake, a plava za djevojčice

  • Video snimci spolova često pokazuju ružičastu boju djevojčice, a plavu boju dječaka. Ali davno, bebe su nosile bijelu odjeću i nijedna boja zapravo nije bila povezana s spolom dok neki časopisi nisu tvrdili da je ružičasta boja dječaka, a plava boja djevojčice. Trend je nekako prešao u četrdesete i pedesete godine da bi postali ono na šta smo navikli danas.

    2. Ružičasta nas može umiriti i umanjiti našu agresiju

  • Vjerovali ili ne, neki su zatvori ružičasti kako bi se smanjila agresija, a neke svlačionice, namijenjene gostujućim timovima, također obojene ružičasto kako bi se osjećali slabije. To je zato što su neka istraživanja otkrila da je Baker-Miller roza boja bila efikasna u smanjenju agresije i snage. Međutim, kasnije studije o istoj temi našle su ograničenja i različite ishode.

    3. Žuta boja u avionu može učiniti vaše oči umornim

  • Dok je žuta boja koja evocira sreću, ona se kao svijetla boja koristi da odražava više svjetla, pa bi prema tome mogla previše stimulirati oči. Ovim bi se moglo objasniti zašto većina vozila, posebno aviona, rijetko koristi žutu boju u svojoj unutrašnjosti. Ryanair, je proračunska aviokompanija koja je nekada imala puno žute boje, ali odlučila je preurediti boju svojih kabina na zadovoljstvo svojih kupaca.

    4. Kad vidimo crvenu, jedemo manje

  • Suprotno uvriježenom mišljenju, crvena boja zapravo ne povećava naš apetit. Taj se mit vjerovatno pojavio jer je većina logotipa brze hrane slučajno crvena. Ustvari, crveno se pokazalo da ljudi jedu manje hrane i konzumiraju manje bezalkoholnih pića. Tako crvena zapravo djeluje kao suptilni signal zaustavljanja.

    5. Mogli bismo brže raditi stvari kada vidimo crvenu boju

  • HubSpot je napravio test kako bi utvrdio da li će crveno ili zeleno dugme učiniti da ljudi klikću više i otkrio je da je crveno dugme nadmašilo zeleno dugme za 21%. Možda je to razlog zašto Netflix koristi samo crvene tipke za akcije koje će privući više kupaca. Izvršen je još jedan eksperiment kako bi se vidjelo jesu li ljudi pod uticajem boje automobila koji im blokira put. Rezultati su pokazali da ukoliko je auto koji je blokirao put crvene boje, ljudi su mnogo agresivnije reagovali.

    6. Veća je vjerovatnoća da ćemo vjerovati firmama s plavim logotipima

  • Ako ste primijetili da su logotipi za kreditne kartice, osiguranja i računarske kompanije često plavi, upravu ste. Plava boja daje osjećaj sigurnosti, tako da je vjerovatno da će firme biti pouzdane ako u svojim logotipovima ili proizvodima koriste više plave boje.

    7. Plava boja može nam spasiti život i smanjiti kriminal

  • Plava boja ide još dalje jer nam možda može pomoći da odaberemo život nad smrću. Neke željezničke stanice u Japanu ugradile su plave lampice kako bi spriječile ljude da skaču na pruge da počine samoubistvo.

    8. Etikete obojene bojom mogu nas natjerati da odaberemo zdraviju hranu

  • Boje bi nam također mogle pomoći da promijenimo dijetu. Intervencija je izvršena u kafeteriji u bolnici, gdje je hrana koja se prodaje bila zelena za „zdravu“, a crvena za „nezdravu“. Test je zaključio da boja može pomoći u poboljšanju izbora hrane. Novija studija urađena upotrebom sistema semafora da uključuje i žutu, kako bi označila „manje zdravu“ hranu, takođe je pokazala bolji izbor hrane.

    9. Muškarci i žene različito vide boje

  • Ako se možete sjetiti rasprave između plave/crne naspram bijele/zlatne haljine, čini se ludim da ljudi različito mogu vidjeti iste boje. Ali istina je da svi različito vide boje, a postoji i razlika između toga kako muškarci i žene vide boje. Muškarci su bolji u otkrivanju sitnih detalja koji se brzo mijenjaju iz daleka, dok su žene bolje u razlikovanju nijansi boje.

    10. Narandžasta nas tjera da razmišljamo o dobroj vrijednosti

  • Narandžasta boja se ističe, zbog čega se obično koristi u saobraćajnim konusima i zatvorskim uniformama. Ali boja nas također tjera na zabavu, poput boje koje koriste Nickelodeon i Fanta. Skloni smo povezivanju boje i sa vrijednošću novca. Home Depot i Jetstar učinili su pravu stvar, čineći svoju pamtljivu marku narandžastom.

    11. Zelena može pojačati našu vizuelnu kreativnost

  • Nije neobično čuti ljude kako govore da bismo trebali imati biljke na svom radnom mjestu, ali ispada da čak i zeleni zid i zeleni papir mogu imati pozitivan uticaj na nas. Iako zelena boja možda neće pomoći u verbalnoj kreativnosti (na primjer kada pišemo knjigu priča), može poboljšati našu vizualnu kreativnost. Ovo je definitivno dobra vijest za umjetnike, ljude u reklamnoj industriji i studente koji rade sa vizualima!

    12. Hokejaši na ledu koji nose crno dobijaju više penala

  • Timovi koji nose crne dresove dok igraju hokej na ledu dobijaju više i duže penale od timova koji imaju druge boje. Neki kažu da to znači da su ljudi skloniji osjećaju snažnije snage i biti agresivniji kada nose crno. Ali postoje istraživači koji tvrde da su sudije više pristrasne na crnu boju.

    13. Boja nas može prevariti kada je u pitanju temperatura i težina

  • Crvena se često vidi kao vruća, a plava kao hladna, čak i ako nema razlike u stvarnoj temperaturi. Začudo, kada je uključen direktan dodir, plavi predmet se ocjenjuje toplijim od crvenog predmeta. Boje također daju iluziju o težini predmeta, pri čemu potpuno isti predmet s istom težinom može izgledati teže ako je obojen crveno, a lakše ako je žut.

    14. Pravimo više grešaka kad radimo u bijeloj kancelariji

  • Čini se da ima smisla da bijela boja daje svjež, ne ometajući osjećaj, zbog čega neki uredi imaju bijeli interijer. Ipak, istraživanje je pokazalo da su ljudi u bijelim uredima napravili najviše grešaka, u usporedbi s onima u crvenoj ili zelenoj kancelariji. Ustvari, oni koji rade u crvenoj kancelariji napravili su najmanje pogrešaka iako ih je više prijavilo da je boja njihove sobe više ometajuća od one u bijeloj kancelariji.

    15. Ljubičastu vidimo kao luksuz jer je nekada bila skupa

  • Ljubičasta tkanina nekad je bila nevjerovatno skupa jer je postupak izrade boje od sićušnih školjki bio dug i težak. Samo su vladari i svećenici mogli sebi priuštiti nošenje ljubičaste boje. Srećom, 18-godišnji student hemije slučajno je načinio ljubičastu boju, a kasnije ga masovno proizveo da čak i obična osoba može nositi ljubičastu boju.

    Bonus: Jeste li znali?

  • Sljepoća u boji utiče na 1 od 12 muškaraca i 1 na 200 žena. Iako je najčešća vrsta sljepoće boja teško utvrditi razliku između crvene i zelene, postoje i sljepilo plavo-žute boje i potpuno sljepilo za boju. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,