Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pet bezalkoholnih pića koje smo obožavali u 80-ima

Preuzmite sliku

Rođendanske proslave, školske ekskurzije i porodična ljetovanja nisu mogla proći bez ovih bezalkoholnih pića.

Pipi

Možda je Pipi duga čarapa bila inspiracija za najpoznatiju narančadu, ali ovo je piće postalo poznato zahvaljujući menakenki Ani Sasso. Iako je piće izumljeno 1971. godine, popularizirala ga je splitska manekenka koja je imala glavnu ulogu u kultnoj reklami snimljenoj tačno desetljeće kasnije. Pipi se pije i danas, a uz narančadu napravljene su i verzije cole, limunade, bitter lemona i slično.

  • Cockta

    Cockta je po mnogima najpopularnije bezalkoholno piće bivše Jugoslavije koje je proizvodilo Slovenijavino. Emerik Zelinka izumio je ovo piće 1952. godine kada je pomiješao 11 vrsta različitog ljekovitog bilja sa šipkom, limunom i karameliziranim šećerom. Za razliku od Coca-cole na koju je podsjećala, Cocta nije sadržavala kofein niti ortofosfornu kiselinu.

    Isprva se prodavala samo u staklenim bočicama od 0,25 litara, a u međuvremenu je dobila i svoje monumentalnije plastične verzije. Napravljena je čak i light verzija Cockte koja je danas u vlasništvu Atlantic grupe.

     

    Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

     

    Objavu dijeli Cockta (@cockta)

    Nara

    I dok je Cockta bila jugoslavenska verzija Coca-cole, Fantu je “glumila” Nara. Ovo bezalkoholno gazirano piće s okusom naranče od 1967. godine proizvodio je Badel. Danas je u vlasništvu Radenske, a prodaje se u plastičnim pakiranjima od pola litre i dvije litre, kao i u staklenoj bočici od 0,25 litara.

    Cedevita

    Jeste li znali da je prva Cedevita napravljena 1969. godine? Ovaj instant napitak s okusom naranče izumio je magistar farmacije Martin Stanković koji je radio u Plivi. Isprva je bila pakirana u kartonskim pakiranjima i staklenim bočicama, a mogla se kupiti samo u apotekama. S vremenom je postala nezaobilazan dio svakog hrvatskog kućanstva, ali i kafića. Osim klasične narandže, napravljene su i verzije s limunom, bazgom, grejpom, limetom i mentom.

     

    Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

     

    Objavu dijeli Flying Frog (@flyingthefrog)

    Capri Sun

    Kakva bi to školska ekskurzija bila u osamdesetim i devedesetim godinama prošlog stoljeća bez soka na slamku? Najčešći izbor u ruksacima – Capri Sun. Riječ je o njemačkom brendu soka u vlasništvu švicarske firme Sun Group Holding koji je pokrenut 1969. godine, a koji je ime dobio prema italijanskom otoku Capriju. Danas na tržištu postoji pedesetak verzija – od klasične narandže i jabuke preko raznovrsnog šumskog voća do tropskih okusa. (punkufer.hr)

     

    Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

     

    Objavu dijeli Capri-Sun (@caprisungb)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: ,