Petak, 21. Februara 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Od crvene do crne: Kako boje utiču na vašu svakodnevicu?

Boje su vrlo važan i neodvojiv dio naših života, a svaka od njih ima svoje značenje i svoj uticaj na našu psihu. Kako boje utiču na vaš svakodnevni život, na vašu percepciju i reakciju te tako ujedno otkriti i neke od vaših osobina, proučava psihologija boja.

Svaka od boja ima svoje i pozitivno i negativno značenje, ovisno o kontekstu u kojem se posmatra, pa upravo to utiče na naš doživljaj određenog predmeta u našem okruženju.
U nastavku donosimo značenja i doživljaj osnovnih boja, kao i tzv. neboja, odnosno bijele i crne.

Bijela

Bijela boja smatra se pozitivnom i smirujućom bojom. Daje osjećaj svježine, a u mnogim se kulturama smatra bojom čistoće i nevinosti, kao i novih početaka. Ujedno je to boja koja se i veže uz bijelu odoru medicinskog osoblja, pa prema njoj osjećamo i svojevrsno strahopoštovanje, dok se istovremeno osjećamo inteligentnijima ako je nosimo.

Primjera radi, istraživanje The Kellogs School of Medicine pokazalo je da su studenti koji bi obukli bijelu ljekarsku uniformu smatrali same sebe inteligentnijima, a na hodnicima bolnice odmah bi bili percipirani kao marljivi i pametni.

Crvena

Crvena boja često se veže uz pojam strasti i plodnosti pa se nerijetko žene odlučuju nositi crvenu haljinu ili crveni ruž u situacijama kada im je važno da privuku pažnju suprotnog spola. Štaviše, istraživanje provedeno na Univerzitetu Rochester pokazalo je da kada se muškarcu pokaže fotografija žene u crvenoj haljini i fotografija žene u haljini neke pastelne boje, pažnju će im odmah privući ona u crvenoj.

  • Kada posežemo za proizvodima koji su crne boje, imamo dojam da kupujemo nešto luksuzno i vrjednije nego da je u bilo kojoj drugoj boji. Ta se boja također često može vidjeti i na sportskim terenima, otkada ju je prigrlio nogometni klub Liverpool još 1960-ih i otada godinama neprestano pobjeđivao.

    Žuta

    Žuta se smatra bojom koja je najlakše vidljiva ljudskom oku. Mogu je prepoznati čak i osobe koje pate od daltonizma, a kada je riječ o našem zdravlju, ona može mnogo reći o stanju organizma.

    Naime, ako naše tijelo prima dovoljno nutrijenata i vitamina, podton kože bit će lagano žut, jedva primjetan, dok će kod blijedih osoba izostati te tako reći mnogo o stanju njihova imunološkog sistema. Dakako, taj žuti podton kože treba razlikovati od pretjeranog pigmenta koji ukazuje na hepatitis. Žuta boja također je u velikom kontrastu s ostalim bojama dugina spektra, pa za njome posežemo kada želimo da nam odjeća bude primijećena i drugačija. Time ujedno šaljemo poruku da smo vedre i optimistične osobe.

    Plava

    Plava je boja neba i vode. Odiše mirnoćom pa se često koristi u poslovnim svrhama, a pokazalo se da je jednako vole i muškarci i žene. Ali različite tonove plave boje percipiramo na različite načine. Tamniji tonovi, gotovo nalik crnoj, odaju dojam moći, snage i poštovanja, dok su svjetliji tonovi vezani za opuštanje, svježinu, vedrinu i druge pozitivne emocije. Međutim, negativnost plave boje očituje se u tzv. plavom svjetlu koje izvire iz ekrana naših računala i mobilnih uređaja te nas dugi drži budnima.

  • Kada je pak riječ o hrani, plave namirnice hlade i umiruju, a to su: borovnica, ribiz, kupina, šljiva, kvasac, alge i neke ribe, divlje gljive, crne masline, crno grožđe.

    Zelena

    Boja koju uvijek bez izuzetka vezujemo za prirodu i buđenje kreativnosti svakako je zelena. Ona ujedno predstavlja ravnotežu i harmoniju. Redovno se koristi pri proizvodnji proizvoda kada se želi naglasiti povezanost sa ekologijom i održivim razvojem.

    Što se tiče hrane zelene boje, ona se uvijek vezuje uz zdravlje. Primjera radi, zeleno povrće izvor je celuloze i alakalizira tijelo, dok su zeleni sokovi dobri za detoksikaciju, stabilizuju krvni pritisak i stvaraju kiselo-baznu ravnotežu u krvotoku.

    Crna

    Crna je boja koja od svih ima najviše oprečnog uticaja. S jedne strane smatra se bojom težine, depresije i smrti, a s druge izvorom elegancije. Primjera radi, kada posežemo za proizvodima koji su crne boje, imamo dojam da kupujemo nešto luksuzno i vrjednije nego da je u bilo kojoj drugoj boji. Ali posebno je zanimljivo to da crnu boju percipiramo potpuno različito na različitim ljudima. Ako je odrasli muškarac obučen u crno odijelo, smatra se uspješnim i ambicioznim.

    Obuče li žena crnu haljinu ili poslovno odijelo, smatra se pribranom, atraktivnom i veoma sigurnom u sebe, dok se crna boja kod adolescenata smatra simbolom pobune. (zadovoljna.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,