Srijeda, 24. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

“Nije poenta u ukusu”: Zašto vam Coca-Cola nikada neće otkriti recept?

Preuzmite sliku

Nedavno su plasirali tri nova pića, ali nisu željeli da otkriju njihov ukus

Za proizvođače Coca-cole, misterija je poenta. Tako vam neće otkriti recept za svoje najprodavanije piće na planeti, ali će se potruditi da vas “ubijedi” da isto morate i da probate.

Ista situacija je i sa njenim novim ukusima “Coca Cola Starlight, Byte i Dreamworld“. Za svaki od ovih ukusa iz limitirane serije potrudili su se da ponude bogat opis iskustva koje piće pruža, ali ne i sam ukus.

– Mi komuniciramo sa ljudima – objašnjava Selman Karega, predsjednik globalne kategorije coca-cole Trademark-a, koji uključuje coka-cola pića, ali ne i druge proizvode kao što su Fanta, Sprite i drugi.

– Oni učestvuju i pokušavaju da pogode šta je – dodaje.

Šuškanje o pićima kompanije je važan segment njihove marketinške strategije, pogotovo ako može da podstakne iskru među mladim konzumentima.

  • Nedavno je coca-cola “zaista pokušala da podstakne potrošače na debatu” o svojim proizvodima, primjetio je Dven Stanford, urednik Beverage Digest-a.

    Kada je kompanija, na primjer, predstavila svoj novi recept  coca-cole Zero, ohrabrila je kupce da odluče da li je to “najbolja coca-cola ikada“.

    Coca-cola želi da ljudi koji učestvuju u ovim diskusijama ili ih vide na mreži, razmišljaju o ovom piću kada uđu u prodavnicu, primjetio je Stanford.

    Putovanje u svemir, ukus piksela i svijeta snova

    Kompanija je opisala Starlight kao da ima “bilješke koje podsjećaju na posmatranje zvezda oko logorske vatre, kao i osećaj hlađenja koji izaziva putovanje u svemir“.

    Bite vas “poziva da istražite kakav bi pikseli mogli da imaju ukus”, a Dreamworld je nekako još konceptualniji, obećavajući potrošačima da će “sada iskusiti poznati ukus coca-cole sa iznenađujućim i neočekivanim ukusom iz svijeta snova”.

    Naravno da je ovakav marketing podstakao ljude da pogađaju ukus “misteriozne” coca-cole.

    Neki su mislili da Starlight ima ukus šećerne vate, kolača ili S'moresa. Nakon što su probali Bite, rekli su da ima ukus borovnice ili grejpfruta.

    Za Dreamvorld su istakli da ima ukus manga, breskve ili pomorandže. Ili možda sirupa protiv kašlja.

    Ipak, kompanija ne planira da saopšti recepturu.

    – U neku ruku, to je naša tajna formula – objašnjava Karega koji dodaje da u ovom slučaju “ukusi nisu poenta”.

    – Misteriozni ukusi doprinijeli su ukupnom rastu prodaje coca-cole pića – istakao je Kariga.

    Naime, prodaja coca-cole porasla je za 7 posto u drugom kvartalu.

    Najvažnije je da svaki proizvod coca-cole ima ukus coca-cole.

    – Tim za istraživanje i razvoj radi sjajan posao u razvoju ovih novih ukusa, koji su zasnovani na coca-coli, ali onda se pomalo igramo sa ukusom – objašnjava Kariga.

    – Kada kreirate ove formule koje se mogu pogoditi ili promašiti, morate biti veoma oprezni – dodao je  Stanford jer “dugotrajnost brenda zavisi od tog veoma jedinstvenog ukusa coca-cole”.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,