Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Istraživanja pokazala: Svako sedmo električno vozilo ima lažnu kilometražu

Preuzmite sliku

Kupovina korištenog automobila trebala bi biti uzbudljiva, ali nedostatak transparentnosti na tržištu polovnih vozila je frustrirajuć.

To se nije promijenilo s porastom popularnosti električnih vozila. Iako se mnogi prebacuju na električne automobile kako bi smanjili emisije štetnih plinova, operativne troškove i troškove održavanja, istraživanje carVerticala pokazalo je da su električna vozila i dalje podložna raznim prevarama, uključujući izmjene na brojaču kilometara.

Električnim automobilima može se promijeniti kilometraža kao i svakom drugom autu

Električni automobili su budućnost jer ljudi počinju preferirati tihu, CO2 neutralnu vožnju u odnosu na fosilna goriva i bučne motore. Iako vlade postupno ukidaju benefite vlasnicima električnih vozila, električni su automobili mnogo lakši za održavanje, a istovremeno tehnološki napredniji od dizelskih i benzinskih vozila, piše Lider.

Nažalost, bilo koje električno vozilo može imati vraćenu kilometražu jer koriste iste digitalne brojače kilometara kao i bilo koje drugo vozilo. Digitalne brojače kilometara zapravo je puno lakše krivotvoriti u usporedbi s mehaničkim koji se koriste u starijim vozilima.

Prema podacima tvrtke za historiju automobila carVertical, 15,6 posto svih vozila u Evropi ima vraćenu kilometražu. Udio električnih vozila s vraćenom kilometražom je sličan – 13,4 posto svih električnih automobila imalo je izmijenjene brojače kilometara.

  • To sugeriše da se kupci polovnih električnih i vozila na fosilna goriva suočavaju s gotovo istim rizikom od prevare s kilometražom.

    4 od 10 električnih vozila sudjelovalo je u saobraćajnoj nesreći

    Jeste li znali da je svaki drugi korišteni automobil u Evropi sudjelovao u nesreći?

    Čak 43,6 posto korištenih električnih vozila također je sudjelovalo u nesreći, što štetu na električnim vozilima čini gotovo jednakom. Štaviše, električna vozila uglavnom služe za gradsku vožnju, pa će se broj nesreća vjerojatno povećavati kako vozni park električnih vozila stari.

    Saobraćajne nesreće mogu biti manje ili više ozbiljne, što dovodi do deformacija karoserije i pogonskog sustava, prerane korozije i oštećenja baterija električnih vozila.

    Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju se zamijeniti kako bi se izbjegao kratki spoj ili opasnost od požara. Nove su baterije skupe, a neki vozači umjesto toga pokušavaju prodati svoje vozilo kao vozilo ‘bez oštećenja‘.

    Vraćanje brojača kilometara skriva stvarno stanje baterije

    Očitavanje brojača kilometara izvrsno je za procjenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje jamstvo na baterije od najmanje 100 000 km. Međutim, obično mogu trajati više od 320 000 km.

    Kilometraža vozila može vam pomoći odrediti koliko baterija još može izdržati. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitanja kilometraže jer mogu biti lažna, a vijek trajanja baterije može se resetovati.

  • Prevaranti ga mogu namjestiti u roku od nekoliko minuta, što znači da morate poduzeti dodatne mjere opreza kako biste bili sigurni da je automobil vrijedan tražene cijene.

    “Ovisno o kapacitetu, zamjena baterije može koštati desetine hiljada eura ili čak polovicu vrijednosti automobila. Ovo je najskuplji dio električnog automobila, iako su općenito električna vozila jeftinija za održavanje u usporedbi s automobilima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

    Prodavači polovnih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile lažiranjem kilometraže, tako da prevara s brojačem kilometara neće uskoro nestati. Prevaranti se prilagođavaju novim tehnologijama u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da ni elektrifikacija voznog parka neće riješiti taj problem.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje