Petak, 13. Decembra 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Evo zašto avioni izbjegavaju let preko Tihog okeana

Kad pogledamo liniju između Sjeverne Amerike i Azije koja prelazi preko Tihog okeana, na 2D karti, lako nam se može učiniti da je ta linija najbrža moguća, zapitamo se zašto onda piloti izbjegavaju taj let?

Prvi razlog je zapravo očigledan. Tihi okean je najveći na svijetu. U slučaju da dođe do problema u avionu, pilotu će biti jako teško da pronađe sigurno mjesto za slijetanje.

Piloti najčešće biraju rute na kojima ima najviše aerodroma. Iako se uvijek ističe kako je sigurnost glavni prioritet tokom letenja, ne treba zaboraviti ni unosan biznis aviokompanija. Njihov cilj jeste da na najkraći i najbrži način stignu s tačke A na tačku B, te zbog toga biraju takve rute. Naravno, u to ne spada izbjegavanje određenih elementarnih nepogoda.

Pogledamo li liniju između Sjeverne Amerike i Azije (koja prelazi preko Tihog oceana) na 2D karti, može nam se učiniti da je ta linija najbrža moguća. Međutim, u obzir treba uzeti zakrivljenost Zemlje. Pogledamo li istu udaljenost na globusu koji vjernije prikazuje stvarne udaljenosti između tačaka na Zemlji, primijetit ćete da je ta udaljenost znatno veća, prenosi Punkufer.hr

Pored toga, kad se uzme u obzir letenje iznad velikih vodenih površina velika je mogućnost i prolazak kroz neku vremensku nepogodu.

  • Iako će avioni relativno jednostavno i uspješno savladati tropske oluje i neke vrste uragana, treba shvatiti koliko je opasno nevrijeme s munjama.

    Avionima se iz tog razloga uvijek savjetuje da zaobilaze takva mjesta, umjesto da prolaze kroz ili iznad njih.

    Također, prilikom odabira rute letenja također je jako važno uzeti u obzir i zračne struje.

    One nastaju u troposferi, najnižem sloju Zemljina atmosferskog omotača. U tom sloju nastaje i većina vremenskih (ne)prilika. Ona graniči sa stratosferom.

    Iz razloga što nadmorska visina te granice nije konstantna, nego se nalazi na nadmorskoj visini od 6 do 19 km, stvaraju se oscilacije u visini i velike razlike u temperaturi i pritisku, te se na taj način stvaraju jake zračne struje koje mogu dostići i brzinu do 320 km/h.

    Zbog toga treba napomenuti i da letenje u smjeru zračne struje može znatno skratiti let, a u suprotnom, kad se leti u drugom smjeru on se može značajno usporiti. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje