Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Deset malih trikova koje trgovine koriste kako bismo potrošili više novca bez razmišljanja

Preuzmite sliku

Vjerovatno mislimo da znamo sve o marketinškim trikovima. A pristupi poput ‘2 za cijenu 1’ i ‘samo 9,99’ više ne djeluju na nas, piše Bright Side.

Ali na kraju, ovi trikovi nisu jedini koje trgovci imaju. Kompanije pridaju veliku pažnju ne samo njihovom broju prodaje, već žele zadržati kupce u dobrom raspoloženju. Ovaj faktor povećava šanse da kupac izvrši impulzivnu kupovinu, kako kod žena, tako i kod muškaraca. A to će povećati profit kompanije, prenosi Tuzlanski.ba.

Nema valutnih simbola 

  • Samo razmišljanje o velikoj kupovini moglo bi nam donijeti nelagodu. Ne volimo ništa izgubiti, pogotovo svoj novac. Ali prodavnice su ustanovile da će, ukoliko uklone simbole valute iz svojih cijena, kupci potrošiti više. Ista stvar se događa i kada plaćamo kreditnom karticom jer zapravo ne vidimo koliko novca trošimo.

    Kako odvratiti mušterije od linija

  • Putnici koji su stigli na aerodrom u Houstonu žalili su se da moraju predugo čekati svoj prtljag. Aerodrom je poduzeo mnogo različitih mjera, ali nijedna od njih nije mogla poboljšati situaciju. Tako je aerodrom odlučio iskoristiti vrijeme koje je putnicima trebalo da pješače od terminala za dolazak do zahtjeva za prtljagom, 6 puta duže. Ljudi su počeli da troše vrijeme koje su koristili da čekaju, šetajući. A broj pritužbi gotovo je pao na nulu.

    Svi neboderi imaju ogledala pored svojih liftova kako bi se ljudi mogli ogledati dok čekaju. U Disneylandu, posjetitelji mogu procijeniti koliko dugo moraju čekati u redu s odbrojavanjem vremena, dok supermarketi drže različite manje predmete u blizini odjavne table kako bi vas odvratili.

    Sitni poklon doprinosi raspoloženju

  • Ako predstavnik kompanije učini nešto lijepo za vas besplatno, vjerovatno je da ćete im htjeti zahvaliti na tome. Malo pakovanje slatkiša sa računima spasilo je mnoge konobare od nezadovoljstva klijenata ukupnom cijenom njihove večere.

    Nezadovoljstvo uslugom ili cijenama lako se mogu ublažiti drugim besplatnim proizvodima, poput majica s markama, ekskluzivne knjige ili čak uz zdjelicu sladoleda. Na ljeto 2015. taksi služba Uber pokrenula je veliku akciju da besplatno isporuči sladoled svojim klijentima. Uprkos činjenici da nisu svi dobili ovaj bonus, broj žalbi protiv vozača se smanjio, dok se broj naloga povećao.

    Svi vole opciju „uobičajno“

  • Ljudski mozak je spojen da razmišlja što je manje moguće. Polazak s protokom štedi nam energiju, a ovaj princip djeluje i u kupovini. Dakle, ako želite navesti ljude da kupuju više i biti uredu s tim, nemojte dodavati više novih opcija. Samo podesite svoja „uobičajna“ podešavanja. Na primjer, trgovine mogu mijenjati veličinu obične korpe. A kupac može završiti s kupnjom i do 40% više, a da pritom i ne razmišlja.

    Duh takmičenja će ublažiti osjećaj gubitka

  • „Zaradite nagradne bodove plaćajući telefonom.“

    Trgovine koriste ovu metodu da spriječe svoje kupce da se žale na visoke cijene. U početku je ovaj sistem razvijen za vozače, ali savršeno funkcionira i u maloprodaji. Ako kupac potroši određenu svotu novca, dobija naljepnicu, par bonus bodova ili priliku da sudjeluje u lutriji.

    Ako je nešto elitno, poželjno je

  • Možda je teško vjerovati sada, ali na početku 80-ih, Timberland je bio u teškoj situaciji. Kompanija je prodavala visokokvalitetne, ali ne baš lijepe cipele. Prodaja je bila u opadanju, a ljudi su se žalili na čudan dizajn njihovih proizvoda.

    Tako su rukovoditelji kompanije Timberland samo povećali cijene u usporedbi s ostalim konkurentima na tržištu, a prodaja je porasla. Ova odluka je njihovu cipelu pretvorila u elitni proizvod koji je u očima kupaca postao poželjniji.

    Kupci se rijetko žale na oskudne artikle

  • Kada ste u žurbi s kupnjom zadnje dvije karte za ulazak u avion, više ne obraćate pažnju na detalje. I kad konačno stignete u avion, najvjerovatnije će vam biti drago što uopće letite i zanemarit ćete činjenicu da sjedite daleko od prozora ili da vam je stražnji dio sjedala slomljen. 1975. naučnici su dokazali da nedostatak utiče na našu percepciju.

    Kolekcija Yeezy Boost tenisica koje je Adidas lansirao u saradnji sa Kanye Westom prodaje se kao ograničeno izdanje. Ljudi se postroje u trgovinama kako bi kupili ovaj proizvod, a ne žale se čak ni zbog njegove izvanredne cijene.

    Efekat „bulla bulla“

  • Kako trgovina može prodati male i nepotrebne predmete, a da ih ne plasira ili se kupci žale kako trgovina forsira na njih? Rješenje je stvoriti iluziju volumena stavljanjem stvari u velike kontejnere za niske cijene. Trgovine ne moraju čak ni da daju popuste na ove predmete, jer će ih publika privući glasnoćom. Ovaj pristup se naziva efektom „bulla bulla“.

    Nema dokaza znači da nema pritužbi

  • 25-godišnja garancija, besplatna tehnička podrška ili doživotna pretplata zvuče kao mnogo. Ali kompanija obično traži od kupaca da zadrže račun. To se može objasniti činjenicom da prodavači, nudeći te bonuse, osiguravaju da se kupci neće žaliti na kvalitetu proizvoda.

    Ne moraju se brinuti zbog manjih kvarova ili lošeg kvaliteta, jer se predmet uvijek može zamijeniti novim. Međutim problem je u tome što se potvrda obično ispisuje na standardnoj kasi na termičkom papiru, tako da će nakon par godina potpuno izblijediti. Kao rezultat toga, proizvođači zadržavaju lojalnost kupaca bez da troše novac na stvarne popravke.

    Što je teže kupiti proizvod, to je bolje

  • IKEA prodavnice se uvijek nalaze na periferiji grada. I kad smo stigli tamo, već smo progutali mamac marketara. Ako je osoba prošla kroz toliko problema da se vozi tako daleko, podsvjesno se postavila za kupovinu, jer bi bilo šteta izgubiti toliko vremena bez rezultata.

    U IKEA-i se namještaj prodaje rastavljen sa razlogom. Ovo je još jedan psihološki trik. Osoba mora potrošiti mnogo truda i vremena da sastavi namještaj. Kao rezultat toga, oni se više ne žele žaliti za proizvodom i vjerovatnije će se diviti njihovoj kupnji.

    U međuvremenu, ustanovljeno je da IKEA godišnje koristi 1% svjetske komercijalne zalihe drveta za proizvodnju svoje robe. I kompanija pokušava ne reklamirati ove zapanjujuće količine. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,