Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Da li znate zašto je veliki broj omiljenih crtanih likova žute boje?

Preuzmite sliku

Boje nam se prikazuju u bezbroj različitih oblika i pojava. Prostim okom čovjek može raspoznati barem 2.000 različitih nijansi, a kombinacija različitih boja stvara nam cjelovitu sliku prostora.

Kad malo bolje razmislimo, većina naših omiljenih crtanih likova je žute boje. Od Simpsonovih, preko Sunđer Boba Kockalonea, do Minionsa i ptičice Tweety.

Jeste li se ikad zapitali zašto?

Prvi razlog

Zbog teorija boja, sa kontrastima boje prema boji, svjetlo – tamno, toplo – hladno… Najjači je kontrast čistih boja prvog reda žuto – crveno – plavo. Utisak je zvučan, silovit i određen. Narandžasta, zelena i ljubičasta, slabije po svojoj kromatskoj vrijednosti od žute, crvene i plave daju i slabiji kontrast, dok je utisak koji stvaraju boje trećeg reda još slabiji.

Takođe, jedan od važnijih kontrasta je komplementarni. Dvije svjetlosti obojene komplementarnim bojama pomiješane daju bijelu svjetlost. Stavljene jedna uz drugu, one se međusobno pojačavaju, dok pomiješane poništavaju jedna drugu.

Komplementarni parovi su: žuto – ljubičasto, žutonarandžasto – plavoljubičasto, narandžasto – plavo, crvenonarandžasto – plavozeleno, crveno – zeleno, crvenoljubičasto – žutozeleno.

Drugi razlog

Zbog RGB modela boja. O čemu je riječ? Koristi se u televizijskim serijama i filmovima, a sastoji se od tri primarne boje – crvene, zelene i plave. Miješanjem te tri boje dobijaju se sekundarne i tercijarne. RGB model je aditivni, svjetlosni model miješanja boja i u tom se modelu žuta zapravo podudara s plavom.

Treći razlog

Zbog psihologije boja, na koju naše oči nesvjesno reaguju. Dokazano je da različito reagujemo na određene boje i da one kod nas izazivaju različita emocionalna stanja. Žuta boja nam brzo zapne za oko i povezana je sa srećom i energijom, a i većina daltonista prepozna žutu. (srbijadanas.com)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,