Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ako ste učestvovali u Ice Bucket Challenge-u pomogli ste u stvaranju najvećeg pokreta u historiji medicine

Preuzmite sliku

U ovom periodu, tačno prije pet godina Ice Bucket Challenge je postao viralan.

Ice Bucket Challenge je podrazumijevao da osoba sebe polije hladnom vodom, ili da je neka druga osoba polije. Cilj je bio da se raširi svijest o amiotrofičnoj lateralnoj sklerozi ili Lou Gehrigovoj bolesti.

Milioni ljudi su učestvovali u ovom izazovu, među kojima su bile i brojne zvijezde i poznate ličnosti.

Kao što to i biva s trendovima, i ovaj je s vremenom nestao. Brigu o širenju svijesti i prikupljanju novca je preuzeo neko drugi.

ALS Association odlučio je obavijestiti javnost je li bilo koristi od tog polijevanja hladnom vodom, prenosi Slobodna-bosna.ba 

O čemu se zapravo radi u ovom izazovu?

Kao što već znate, ideja je bila da se osoba polije hladnom vodom, snimi i postavi na internet, i tom prilikom nominuje još tri osobe koje moraju isto učiniti u naredna 24 sata.

Prvobitna ideja je bila da polijevanje vodom bude kazna za osobe koje ne doniraju novac, međutim čitava priča se pretvorila u viralan hit jer veliki broj ljudi zapravo nije ni znao o čemu se radi.

Ipak je vrlo važno napomenuti da je iza svega stajala kampanja, čiji su ciljevi bili vrlo plemeniti. S jednom idejom je pokrenuta, a to je podići svijest o bolesti i prikupiti novac za one koji boluju od smrtonosne bolesti za koju još uvijek nije pronađen lijek.

Sve do 2014. godine, mnogi nisu znali da bolest postoji, međutim čim je akcija pokrenuta, ALS Association skupio je milione dolara.

Kampanju je započeo Pete Frates kojem je bolest otkrivena u martu 2012. godine.

U ovoj akciji je učestvovalo više od 17 miliona osoba, među njima i brojni slavni kao što su Bill Gates, Oprah, Patrick Stewart, Taylor Swift, Chris Pratt, Jeff Bezos i mnogi drugi.

Koja je korist od ove priče?

Pozitivna strana priče jeste da su sve osobe koje su učestvovale u IBC-u, pomogle u stvaranju najvećeg pokreta u medicinskoj historiji, i tom prilikom je prikupljeno 115 miliona dolara za ALS Association.

U pet godina ova je organizacija potrošila više od 80 miliona dolara na istraživanje s ciljem da produži životni vijek onih koji boluju od ALS-a. Ostatak novca potrošen je na invalidska kolica i hodalice koje pomažu pacijentima da se kreću.

Ovo udruženje je pokrenulo novu kampanju “Challenge Me” u maju, kako bi nastavili borbu protiv ALS-a. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje