Tihi vagoni su posebno obilježeni dijelovi u vozu u kojima putnici ne smiju glasno razgovarati jedni s drugima.

Sve više zemalja uvodi 'tihe vagone' u vozove: Zabranjeno pričati na telefon i glasno razgovarati
Foto: Ilustracija | Posebni dijelovi u vozu

Svakodnevno putovanje na posao i s posla, ili odlazak iz jednog grada u drugi vozom, vrijeme je kad možemo obaviti “zaostale” razgovore, pogledati video na mobitelu, popričati s poznanikom i slično.

Ali ne i u tihim vagonima, koje ima sve više zemalja u svom željezničkom saobraćaju. Odavno postoje u Japanu i drugim azijskim zemljama, već neko vrijeme ih ima Nizozemska i još par evropskih država, a posljednja koja se nakon probnog perioda odlučila uvesti ih kao stalnu ponudu je Belgija, piše Putni kofer.

Evo što su tihi vagoni i kako funkcionišu.

Nema kazni, ali izbacit će vas ako ne poštujete pravila

Tihi vagoni su posebno obilježeni dijelovi u vozu u kojima putnici ne smiju glasno razgovarati jedni s drugima. Telefone moraju staviti na bešumno, a nije poželjno ni kratko odgovoriti na telefonski poziv, a pogotovo voditi duži telefonski razgovor.

Ne postoje neke određene sankcije, ali će se putnici koji se ne pridržavaju pravila biti zamoljeni da se presele u drugi vagon, u kojem vrijede standardna pravila. Ovaj tip odjeljaka ili cijelih vagona u vozovima postigao je veliki uspjeh jer mnogi žele na miru čitati knjigu, završiti posao na laptopu ili naprosto u tišini gledati kroz prozor. Kome to ne odgovara, u istim vozovima postoje normalni, uobičajeni kupei u kojima je razgovor dobrodošao.

Više od 90 posto putnika podržava ovu opciju

Odluka o provedbi ove adaptacije enterijera uslijedila je nakon pilot projekta koji je testirao koncept prošle godine. Prve ‘mirne zone’ tokom probe postavljene su u vozovima koji povezuju Bruxelles s Luksemburgom i Eupen s Ostendeom. Prema SNCB-u, pilot projekt je bio uspješan. Anketa među putnicima pokazala je da njih 90 posto podržava uvođenje tihih vagona. Štaviše, više od pedeset posto reklo je da bi se češće vozili vozom kada bi tihi vagoni bili stalna karakteristika.