Ove praznične sezone, Salesforce predviđa da bi kupovine na Temu, Shein, AliExpress i TikTok mogle biti čak jedna od pet ili oko 160 milijardi dolara globalnog prihoda od e-trgovine izvan Kine.
Nije ni čudo da je “Chinese Marketplace challenge” jedan od top trendova za praznike.
Od sedam najvećih tržišta širom svijeta, šest je kinesko, prema VTex prezentaciji koja je predstavljena prošlog oktobra. Ta statistika bi trebala privući pažnju trgovaca i trgovaca posvuda. Konkurencija se ne krije, oni su na vidiku. A mi potrošači glasamo svojim novčanicima!
Moć brenda više nije dovoljna u današnjoj klimi, dvije trećine kupaca širom svijeta ističe cijenu kao odlučujući faktor u tome gdje će kupovati, a manje od jedne trećine navodi kvalitet robe kao glavni razlog. Isto važi i za brige zasnovane na vrijednostima kao što su održivost i šta je dobro za životnu sredinu. Ono što je najbolje za džeparac je pobjeda, piše Forbes.
Ova tržišta poslužuju ono što potrošači žele upravo sada: niže cijene širokog spektra robe, uz potencijalne kompromise u pogledu kvaliteta i sporije vrijeme isporuke. Signali za porast kineskih aplikacija za kupovinu postoje već neko vrijeme.
U SAD-u, Sheinov tržišni udio u brzoj modi porastao je dva puta u dvije godine do marta 2022. Temu je ranije ove godine objavio svoju namjeru da dominira američkim tržištem sa 21 milion dolara u reklamama za Super Bowl , a u prvoj polovini 2024. je broj 1 preuzeta aplikacija na iOS App Store i Google Play Store.
Dok je TikTok Shop, koji je u SAD pokrenut tek u septembru prošle godine, bio ogroman uspjeh – 33% Amerikanaca je navodno već kupilo nešto na platformi.
Ovo nije slučaj da Kina baca jeftinu robu na zapadna tržišta. Model je korištenje tehnologije za povezivanje sve sofisticiranijih kineskih fabrika direktno s potrošačima – pojednostavljujući lanac snabdijevanja i često (posebno u slučaju Sheina) proizvodnju malih serija na zahtjev.
Kada uparite proces s promocijom – koristeći influensere i društvene mreže u velikoj mjeri – imate formulu koju je teško nadmašiti. Očigledno je da veliki dio priručnika sada kopira zapadna maloprodaja.
Ipak, vjerovatno da postoje još dvije tajne njihovog uspjeha.
Prvo, kineska tržišta su napravljena za mobilne uređaje, na način koji mi na Zapadu još uvijek shvatamo. Kao što je objavljeno u novom VML- ovom izvještaju o budućim kupcima za 2024., kupovina putem mobilnih uređaja porasla je za 4% na 36% na globalnom nivou u 2024. godini, ali u isto vrijeme 40% ljudi reklo je da kupuje na mobilnom uređaju teško. Drugo, Temu i TikTok gamificiraju kupovinu – oni čine kupovinu zabavnom.
Kupovati na aplikaciji na kineskom tržištu znači doživjeti svijet jezivih boja, bljeskajućih svjetala, točkova koji se vrte, živih spruikera i ponuda, ponuda, ponuda.
Kako se borite protiv ovih monolita tržišta?
Ako ste Amazon, pravite Temu ubicu u žurbi. Amazon se sprema da pokrene jeftinu prodavnicu sa artiklima koji se isporučuju direktno kupcima iz Guandonga u Kini.
Za ostale sa umjetnom inteligencijom može biti dio odgovora. Koristite tehnologiju da razvijete cjenovnu i promotivnu strategiju koja prati i odgovara aplikacijama na kineskom tržištu. A ako imate program lojalnosti, iskoristite ga da ciljate – i pretvorite – svoje najbolje kupce. Gamificiranje gdje možete i eksperimentiranje na svom putu do inovacije je neophodno.