Livestream prodaja proizvoda trenutno je jedan od najpopularnijih trendova u Kini.

Najnoviji trend u kineskoj online prodaji zaludio je milione: Kupovina uz igru ​​na sreću
Foto: Screenshot | TikTok | Novi trend mladih

Aplikacije poput Douyina, kineske verzije TikToka, uspješno spajaju društvene mreže i e-trgovinu, omogućavajući korisnicima da kupuju širok raspon proizvoda - od sapuna i začina do putnih torbi - dok istovremeno uživaju u interaktivnom sadržaju i ostaju prikovani uz ekrane.

Jedan od najnovijih trendova u livestream e-trgovini su takozvani blind box livestreamovi. Ovaj koncept, koji kombinuje kupovinu i elemente igre na sreću, sve više privlači korisnike.

Kako piše The New York Times, kupci plaćaju između jednog i deset dolara za vrećice s nepoznatim sadržajem, koje prodavači otvaraju uživo pred publikom.

Sadržaj vrećica može varirati - od igračaka i suvenira do kolekcionarskih predmeta - a igrači mogu osvojiti dodatne vrećice i produžiti svoje učestvovanje. Na kraju igre možete završiti s 14 figurica, iako ste platili samo za šest. Upravo taj osjećaj iščekivanja i iznenađenja mnogi opisuju kao najuzbudljiviji dio iskustva.

@mr.sy868 Thánh nữ livetrym #xuhuong #xuhuongtiktok #logictics #hotrotimnguonhang #tiktokchina ♬ Thay Lòng (Yang Remix) - Hương Ly, BD Media Music

Jedna vreća za drugom, igra se nastavlja. Evo kako to obično funkcioniše:

Kada dođete na red, streamer nasumično izvlači količinu slijepih kutija koju ste naručili — u ovom slučaju, šest. Vi i svi gledate kako prodavac počinje da ih otvara na kameri i stavlja ih na mrežu.

Dodatnu torbu osvajate ako je izvučena srećna boja koju ste odredili, u ovom slučaju ružičasta, ili ako iz torbe ispadne kamen sreće . Ako postoje određeni uzorci ili parovi , kao u slot mašinama, možete osvojiti dodatne figurice.

Mnogi proizvodi se naplaćuju kao kolekcionarski, ali u praksi su jednostavno dekorativni. Što je najvažnije, jeftine su. Za nešto više od 1 dolara — i rijetko više od 10 dolara, gledatelj livestreama može kupiti nekoliko vrećica i početi igrati.

@meonhalynhachudy #LIVEhighlights #TikTokLIVE #LIVE vía năng nỉ của tui hay ra S lắm mấy bà #nomi #blindbox #popmart #meonhalynhachudy #liilaluckycat #secreat ♬ Funny video "Carmen Prelude" Arranging weakness(836530) - yo suzuki(akisai)

Rasprostranjenost prijenosa uživo u slijepim kutijama govori o stanju kineske ekonomije, koja pati od dugog perioda lošeg povjerenja potrošača i potisnute potrošnje .

“Ljudi traže alternativne načine da se uključe u ekonomiju potrošnje bez velikog udara po novčaniku”, rekla je Ivy Yang, analitičarka e-trgovine i osnivačica komunikacijske agencije Wavelet Strategy. „Želite da imate nešto što je pomalo jeftino uzbuđenje.”

Igrači kažu da proces može biti uzbudljiv. Interakcija sa streamerom i drugim gledaocima može ponuditi osjećaj zajednice.

Ali neki ljudi ne mogu da prestanu da igraju – ono što je izgledalo kao jeftino može da bude skupo. Xu Wangwang, 28, pravna pomoćnica u kineskoj istočnoj provinciji Jiangsu, igrala je igru ​​redovno pet mjeseci do prestanka u julu. Trošila je u prosjeku 3.000 renminbija, oko 420 dolara, svakog mjeseca, otprilike jednu trećinu svoje plate.

„Tako mi je žao zbog toga“, požalila se gospođa Xu. “Šta sam sve mogla učiniti s ovim novcem.”

Kineska vlada izrazila je zabrinutost zbog elementa igre na sreću, pogotovo jer je kockanje u Kini strogo zabranjeno, osim državnih lutrija. Prošle godine uvedena su pravila koja zabranjuju prodaju blind box proizvoda maloljetnicima i nalažu trgovcima da jasno istaknu šanse za dobitak.