Predsjednik SAD-a Donald Trump najavio je uvođenje novih tarifa koje bi izjednačile carinske stope s onima u drugim zemljama, što bi najteže pogodilo automobilsku industriju Evropske unije, posebno njemačke proizvođače.

Trumpove tarife pogađaju evropsku autoindustriju: Njemački giganti na udaru
Foto: Anadolu Agency | Donald Trump

Trump često kritikuje EU zbog carina na uvoz automobila, koje iznose 10 posto u odnosu na 2,5 posto u SAD-u. Osim toga, američki zvaničnici tvrde da europski porez na dodatu vrijednost (PDV) od oko 20 posto dodatno povećava ukupne troškove.

Njemački proizvođači poput BMW-a, Mercedesa i Volkswagena činili su 73 posto od ukupno 820.000 automobila izvezenih iz EU u SAD prošle godine. Trump je poručio da SAD mora reagovati jer milioni evropskih automobila ulaze na američko tržište bez adekvatnih tarifa.

Trump je već uveo 10 posto carine na kineski uvoz i privremeno suspendovao 25 posto tarifa na robu iz Meksika i Kanade. Njemački proizvođači bi dodatno bili pogođeni ako bi se carine proširile na Meksiko, gdje imaju značajnu proizvodnju.

Evropska autoindustrija već se suočava s padom potražnje u Kini i slabijom prodajom u Evropi. Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) izrazilo je zabrinutost zbog mogućih tarifa, pozivajući EU i SAD da izbjegnu trgovinski sukob.

BMW je predložio da EU snizi carine na američke automobile kako bi umanjila trgovinske tenzije, no takav potez bi mogao koristiti i Kini, budući da bi EU morala proširiti iste uslove i na kineske proizvođače.

Trumpova administracija također tvrdi da evropski PDV predstavlja dodatnu prepreku za američke proizvođače, jer ukupna opterećenja na američke automobile u EU dostižu 30 posto. Bijela kuća je poručila da će EU morati sniziti svoje barijere kako bi postigla fer i reciprocitetan odnos.

Porsche, koji sav svoj izvoz iz EU plasira na američko tržište, prodao je rekordnih 76.000 vozila u SAD-u prošle godine, dok je Audi zabilježio pad prodaje od 14 posto. Sve veći troškovi dodatno otežavaju situaciju za Volkswagen grupu, koja razmatra promjene u upravi.

Audi bi mogao prebaciti proizvodnju svog modela Q4 u SAD, gdje Volkswagen već proizvodi električni ID.4.

Trumpova retorika o reciprocitetu mogla bi se suočiti s izazovom ako ne bude spreman smanjiti 25 posto carine na laka teretna vozila, koje su na snazi još od vremena Lyndona Johnsona. Ove tarife omogućavaju američkim proizvođačima da dominiraju tržištem pick-up kamiona, pri čemu je Ford F-Serija ponovo bio najprodavaniji model prošle godine, prenosi Politico.