Rastuća globalna popularnost TikToka dovela je do toga da je suosnivač njegove matične kompanije, ByteDance, postao najbogatija osoba u Kini.

Osnivač TikToka postao najbogatija osoba u Kini
Foto: Instagram | Osnivač Tiktoka

Prema bogatoj listi koju je izradio Institut za istraživanje Hurun, Zhang Yiming sada broji 49,3 milijarde dolara- 43 posto više nego 2023.

Ovaj 41-godišnjak je 2021. godine podnio ostavku sa svoje uloge zadužene za kompaniju, ali se pretpostavlja da posjeduje oko 20% firme, piše CNN.

TikTok je postao jedna od najpopularnijih aplikacija za društvene mreže na svijetu, uprkos dubokoj zabrinutosti u nekim zemljama oko njegovih veza s kineskom državom. Iako obje kompanije insistiraju na tome da su nezavisne od kineske vlade, SAD namjeravaju zabraniti TikTok u januaru 2025. osim ako ga ByteDance ne proda.

Uprkos tom intenzivnom pritisku u SAD-u, ByteDance-ov globalni profit porastao je za 60% prošle godine, povećavajući lično bogatstvo Zhang Yiminga.

"Zhang Yiming je 18. novi broj jedan koji smo imali u Kini u samo 26 godina", rekao je šef Hurun Rupert Hoogewerf.

„SAD, za poređenje, imaju samo četiri broj jedan: Bill Gatesa, Warren Buffetat, Jeff Bezosa i Elon Muska.

"Ovo ukazuje na dio dinamike u kineskoj ekonomiji."

Kako je Zhang Yiming postao jedan od najbogatijih ljudi na planeti

„Hurunska lista bogatih u Kini smanjila se treću godinu zaredom bez presedana, jer su kineska ekonomija i berze imali tešku godinu,“ rekao je gospodin Hoogewerf.

"Broj pojedinaca na listi smanjen je za 12% u prošloj godini na nešto manje od 1100 pojedinaca i 25% u odnosu na visoku tačku 2021."

Rekao je da podaci pokazuju da je to bila dobra godina za proizvođače pametnih telefona kao što je Xiaomi, dok je tržište zelene energije posrnulo.

„Proizvođači solarnih panela, litijumskih baterija i električnih vozila imali su izazovnu godinu, jer se konkurencija intenzivirala, što je dovelo do prenatrpanosti, a prijetnja tarifama je dodala neizvjesnosti“, rekao je.

Proizvođači solarnih panela smanjili su svoje bogatstvo za čak 80% u odnosu na vrhunac iz 2021. godine, dok su proizvođači baterija i električnih vozila smanjeni za polovinu, odnosno za četvrtinu.