Otvaranje je uslijedilo u trenutku kada javnost izražava nepovjerenje u institucije nakon tragedije u Novom Sadu.

Vučić na udaru kritika zbog otvorenja autoceste bez kompletnih tehničkih uslova
Foto: Aleksandar Vučić | Predsjednik Srbije

Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić našao se na meti kritika zbog otvaranja dionice autoputa na zapadu Srbije, iako nisu bili ispunjeni svi tehnički uslovi koji garantuju potpunu sigurnost na trasi dugoj 19,5 kilometara.

Otvaranje je uslijedilo u trenutku kada javnost izražava nepovjerenje u institucije nakon tragedije u Novom Sadu.

Vučić je u subotu svečano otvorio ovu dionicu, iako u zemlji traju višemjesečni protesti izazvani tragedijom u Novom Sadu koja se dogodila 1. novembra prošle godine, kada je u padu nadstrešnice na nedavno rekonstruisanom željezničkom kolodvoru poginulo 16 osoba.

Dionica, koja značajno skraćuje putovanje od Beograda ka zapadnoj Srbiji i Zlatiboru – jednoj od najpoznatijih domaćih turističkih destinacija – puštena je u promet danas oko podne, a putarina se u početku neće naplaćivati.

Autoput prolazi kroz veoma zahtjevan teren između Čačka i Požege, a gotovo trećinu trase čine 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, brojni nadvožnjaci koji povezuju lokalne puteve, te tri tunela, među kojima su Munjino brdo i Laz – najduži tuneli na autoputevima u Srbiji.

Izgradnju je finansirala Vlada Srbije putem Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, investitor je JP "Putevi Srbije", a glavni izvođač kineska kompanija "China Communications Construction Company". Prema službenim podacima, ugovorena vrijednost cijele dionice od Čačka do Požege, duge 30,96 kilometara, iznosi 450 miliona eura.

Međutim, dionica otvorena jučer, prema medijima i podacima na koje upozorava stručna javnost, tehnički nije završena i nema upotrebnu dozvolu. Vučić i direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak tvrde suprotno – da je sve "sigurno i urađeno prema pravilima i propisima".

Dionica je svečano otvorena u subotu nakon više odlaganja. Iako još uvijek nema upotrebnu dozvolu, Vlada Srbije je prošle sedmice donijela Uredbu kojom se suspenduje Pravilnik o sigurnosti tunela, kako bi omogućila otvaranje autoputa.

Vučić je nekoliko dana prije ceremonije javno iskazivao nervozu zbog kašnjenja otvaranja, čak dovodeći u pitanje ocjene stručnjaka o mogućim klizištima koja mogu ugroziti tunel Munjino brdo, čije su dvije cijevi duge 2,75 i 2,74 kilometra.

Otvorene sumnje i upozorenja da nije trebalo žuriti s otvaranjem dolaze u trenutku kada je javnost posebno osjetljiva zbog novosadske tragedije, za koju istraga još traje, jer postoje sumnje da su radovi izvedeni u okviru koruptivnih dogovora vlasti s građevinskim firmama i podizvođačima doprinijeli smrtonosnom padu nadstrešnice.

Televizija Insajder ranije je objavila da su inženjeri zaduženi za stručni nadzor jednoglasno odbili potpisati dokumente koji su preduslov za potvrdu da je dionica završena i spremna za pozitivno mišljenje Komisije za tehnički pregled i puštanje u probni rad.