Foto: Tuzlanski.ba

Sportski avion Pipistrel Virus, vjerovatno je zbog lošeg održavanja nakon zimske sezone, pri polijetanju, u uslovima bočnog vjetra (južnog), imao problema s radom/performansama motora, a pilot je u kritičnoj fazi polijetanja, pri maloj visini i nedovoljnoj brzini, loše odreagovao izazivajući pad aviona.

Vjerovatnost nesreće malog sportskog aviona u usporedbi s velikim putničkim avionima je mnogo veća. Ako biste svaki dan tokom godine letjeli velikim avionom, statistički, trebalo bi vam 30.000 godina da doživite tragičnu nesreću. Kod malog sportskog aviona to je 100 do 1000 puta (!) manje, ali i dalje je vrlo sigurno ukoliko se avion propisno održava, a pilot ima potrebne vještine, piše autoportal.

Prof. dr. sc. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu naveo je moguće razloge pada aviona u Puli;

- Laki sportski avion Pipistrel Virus je sa Zračne luke Pula poletio uzletno-slijetnom stazom 0927, smještenoj na pravcu istok-zapad, koja je u trenutku polijetanja bila pod udarom južnog vjetra “juga“. Kod većeg i snažnijeg aviona taj bi utjecaj bio skoro neprimjetan, a kod malog, srazmjerno slabog aviona bio je značajan.

- Tokom polijetanja, zbog mogućeg lošeg održavanja, u kritičnoj fazi leta pilot vjerojatno nije imao na raspolaganju punu snagu motora.

-  Njemački pilot, koji je lakim sportskim avionom Pipistrel Virus, upravljao s njemačkim kopilotom možda je loše odreagovao u nepovoljnim, odnosno kritičnim okolnostima dodatno pogoršanim bočnim udarom juga te je “prevukao” avion , odnosno, previše povećao napadni ugao što je izazvalo prvo manji slom otpora zraka (stoliranje) specifičnom koncepcijom, s T-repom, a zatim i drastičan slom otpora zraka (superstoliranje) uz dodatno destabiliziranje udarom bočnog vjetra.

Avion  je krenuo niz padinu i našao se u potpuno izgubljenoj situaciji, koja je rezultirala neminovnim padom.

-  Ne može se isključiti gubitak letnih sposobnosti pilota uslijed zdravstvenih problema – gubitak svijesti, infarkt…, u kritičnoj fazi leta.

- Tragične posljedice pri padu s razmjerno male visine potakla je i konstrukcija aviona s malom pasivnom sigurnošću (crashworthiness).

Vezano | Teška nesreća u Puli: Srušio se mali avion, dvoje poginulih  

Načelno i slikovito, za aktivnu sigurnost leta (da se nesreća ne dogodi) bitna su tri faktora: brzina, visina i pamet, pri čemu su za preživljavanje potrebna minimalno dva.

Pipistrel Virus, nakon polijetanja u Zračnoj luci Pula, našao se u situaciji da ne raspolaže nijednim faktorom aktivne sigurnosti, pa je pad aviona male pasivne sigurnosti (zaštite pri padu), bio neizbježan, uz to i tragičan. (Tuzlanski.ba)