Iako je Air Bosna postojala relativno kratko, ostala je simbol jednog vremena i pokušaja obnove nakon rata, kao i pionir civilne avijacije u modernoj Bosni i Hercegovini.

Air Bosna, nacionalni avioprijevoznik Bosne i Hercegovine, osnovana je u augustu 1994. godine i djelovala je do oktobra 2003. godine.
Kasnije, u junu 2005. godine, Bosna i Hercegovina je pokrenula novu aviokompaniju pod nazivom B&H Airlines.
Air Bosna imala je flotu koja se sastojala od različitih modela aviona, od kojih su neki nastavili svoje karijere u drugim aviokompanijama širom svijeta.
Među avionima koje je Air Bosna koristila bili su:
- ATR 42 (F-GHPZ), koji je u floti bio od juna 1999. do februara 2001. godine. Nakon toga, avion je služio u francuskim kompanijama Brit Air, Air France i Airlinair, potom u danskom DAT-u, na Guadeloupeu u Air Antilles Express, irskom Air Contractorsu i litvanskom DOT LT, gdje je povučen iz upotrebe 2014. godine.
- Fokker F50 (T9-BBC), u upotrebi od juna 2002. do maja 2003. godine. Kasnije je letio za islandski Flugfelag Islands, belgijski VLM, te švedske kompanije Amapola, BRA i PopulAir, gdje je na kraju prizemljen.
- McDonnell Douglas MD-81 (T9-AAC), koji je bio dio flote od jula 2002. do oktobra 2004. godine. Ovaj avion je kasnije prešao u bosansku kompaniju Arnoro, a zatim u gabonski Air Max Africa.
- Boeing 737-200 (YU-ANP), korišten u februaru 2003. godine. Avion je uzet od srpske kompanije Aviogenex i vraćen istoj, gdje je nastavio letjeti diljem svijeta prije nego što je prizemljen 2014. godine.
Air Bosna je povremeno koristila i druge avione. Na primjer, zabilježen je slučaj ukrajinskog YAK 42 u bojama Air Bosne, viđen na aerodromu u Zagrebu.
Također, poznato je da je kompanija koristila Boeing 737-200 u određenim aranžmanima, iako priroda tih letova i dogovora nije u potpunosti razjašnjena.
Historijat kompanije
Air Bosna bila je nacionalni avioprijevoznik Bosne i Hercegovine, osnovan u augustu 1994. godine tokom rata, s ciljem povezivanja Bosne i Hercegovine sa svijetom i promoviranja zemlje kroz civilnu avijaciju. Kompanija je bila u vlasništvu države, a sjedište joj je bilo u Sarajevu.
Operacije su se primarno odvijale sa sarajevskog aerodroma.
Air Bosna je započela s radom u veoma izazovnim okolnostima, s obzirom na postratni oporavak zemlje i ekonomsku nestabilnost.
Kompanija je nudila letove prema različitim destinacijama u Evropi, ali nije uspjela osigurati dugoročnu održivost zbog visokih troškova, loše organizacije i konkurencije na regionalnom tržištu.
Kompanija je prestala s radom u oktobru 2003. godine zbog nagomilanih dugova i finansijskih poteškoća. Njeno gašenje ostavilo je BiH bez nacionalnog avioprijevoznika sve do osnivanja B&H Airlinesa 2005. godine, koji je također imao sličnu sudbinu i prestao s radom 2015. godine.
Iako je Air Bosna postojala relativno kratko, ostala je simbol jednog vremena i pokušaja obnove nakon rata, kao i pionir civilne avijacije u modernoj Bosni i Hercegovini.