Stanari dijela naselja Stupine na mirnom protestu zajednički su iskazali svoje nezadovoljstvo nedavnim promjenama u organizaciji prostora.

Foto: Tuzlanski.ba | Mirni protest na Stupinama

Kako su ranije istakli iz JKP Saobraćaj i komunikacije Tuzla, uređenje javnih parkirališta provodi se u skladu sa važećim odlukama Gradskog vijeća Tuzla, kao i prema važećim saobraćajnim normama i standardima. Cilj ovih aktivnosti je unapređenje saobraćaja u mirovanju, povećanje sigurnosti pješaka i vozila, te poboljšanje životnih uslova u naselju. 

Ranije su naglasili da je novoiscrtani parking uz objekat usklađen sa Pravilnikom o uslovima za vatrogasne pristupe i prolaze, te da s istočne strane objekta već postoji pješačka staza.

Dodaju i da slična organizacija parkiranja postoji i u drugim dijelovima Tuzle, kao i u gradovima širom regije i Evrope, te da ne postoji ništa sporno u tehničkim rješenjima koja su primijenjena.

Stanari ovog dijela naselja Stupine sa mnogim tvrdnjama se ne slažu, pa su na mirnim protestima organizovanim u subotu iskazali svoje nezadovoljstvo. Među njima je i penzioner Nermin Bijedić.

"Ja sam zaposleni penzioner. Među prvima sam doselio ovdje u naselje. U to doba kada sam kupio stan parkinzi se nisu prodavali, ali u cijeni kvadratnog metra stambenog prostora bila su uračunata i sredstva koja su korištena za uređenje vanjskog prostora u naselju. Gdje je ta linija koja razdvaja, ja to ne znam, ali znam da smo platili uređenje vanjskog prostora. Pod tim vanjskim prostorom ne podrazumijevaju se ove ulice koje su glavne saobraćajnice, nego ove komunikacije koje povezuju ulaze u našim stambenim zgradama. Ulazi su na neki način sada blokirani novim onim iscrtavanjima", navodi Bijedić te dodaje:

"Kada su projektovana ovakva stambena naselja, vladale su jedne norme, danas imate druge. Niko nije očekivao da će biti ovoliki broj automobila na tom prostoru. Danas imate porodice koje imaju dva, čak i više automobila, to postaje problem. Svaki dan poskupljenje komunalnih usluga, poskupljenje energije, poskupljenje hrane, svega onoga što nam treba... i onda odjednom neko dođe, da vas ništa ne pita, zavuče vam ruku u džep i kaže – od danas iz svog džepa toliko i toliko para. Problema će i kad bude naplate i kad ne bude naplate biti, jer je količina automobila na ovom prostoru veća nego što su kapaciteti. I onda je logično da imate problem", navodi Bijedić uz te dodaje da očekuju rješenje koje će biti u skladu sa zakonom.

Svoje nezadovoljstvo iskazao je i Denim Rahmanović dugogodišnji stanovnik Stupina, navodeći da nikada nije doživio ovakvu vrstu samovolje.

"Ljudi iz Službe za komunalne poslove nisu nas ni obavijestili, niti su odgovorili na naše upite. Nije bilo komunikacije ni iz nadležnog preduzeća JKP Saobraćaj i komunikacije, navodno zato što je direktor bio na godišnjem odmoru. On je ovlastio nekog svog šefa sektora za parking, koji je sve ovo uradio samoinicijativno. Ne znam da li je ta osoba uopće stručna – trebalo bi prvo provjeriti njegovu diplomu. Prema mojim informacijama, on u svom visokom obrazovanju nema znanja ni iskustva da bi donosio ovako ishitrene odluke. Došli su kao hajduci, nacrtali parking i otišli", navodi Rahmanović uz decidno navođenje dijela Zakona o zaštiti od požara koji je prekršen:

"Prekšrena je odredba o požarnim putevima. Jednostavno ukinut je protupožarni prolaz, onemogućen ulaz i izlaz iz stambenih objekata, uključujući i poslovne prostore, i posebno izlaz osobama s invaliditetom koje žive u ovoj zgradi", navodi Rahmanović te kaže da se jednostanom komunikacijom problemi ne mogu rješavati i da će ovakve odluke završiti na sudu. 

Na skupu se prisutnima obratio i vijećnik u Gradskom vijeću Grada Tuzla, te Predsjednik Komisije za ljudska prava i građanske slobode Mirnes Ajanović koji je na nedavno održanoj sjednici kolegija Gradskog vijeća, pisanim putem inicirao rješavanje ovog problema:

"Prijedlog je prihvaćen od svih vijećnika i 20. ovog mjeseca na sjednici Gradskog vijeća imat ćemo izvještaj i potpune informacije. Razgovarano je i o garaži na Stupinama – neki građani su izrazili negodovanje, pa sam dao prijedlog da se o toj temi organizuje javna rasprava, ali efektivna, s uključenim građanima. Ako građani ne budu željeli garažu na toj lokaciji – ona se neće ni graditi. Imamo još nekoliko lokacija gdje građani traže garaže, koje mogu biti podzemne ili nadzemne, i koje će doprinijeti rješavanju problema infrastrukture i parkiranja na tom području. Ovdje se prvobitno planiralo riješiti taj problem na sličan način, ali ništa neće biti urađeno protiv volje građana", navodi Ajanović te dodaje da požarni prilaz i ulaz u zgradu moraju biti jasno označeni žutom oznakom X, kako bi bilo zabranjeno parkiranje, a omogućen pristup i osobama s invaliditetom.

Dok građani traže odgovore, a nadležni najavljuju rasprave, ostaje da se vidi hoće li rješenje zadovoljiti potrebe zajednice. Da li će iscrtane linije ostati jače od dijaloga, biće poznato u narednom periodu.