Nakon što su u susjednim zemljama pokrenuti bojkoti velikih trgovačkih lanaca zbog rasta cijena i nezadovoljstva potrošača, pitali smo građane hoće li slijediti ovaj primjer i u Bosni i Hercegovini.

Mišljenja su podijeljena – dok jedni smatraju da je bojkot opravdan način da potrošači izraze nezadovoljstvo i izvrše pritisak na trgovce, drugi su skeptični da će takva akcija donijeti konkretne promjene.
Poskupljenja su itekako primijetili, objašnjavaju, a poskupjelo je sve - mesni i mliječni proizvodi, voće i povrće, hljeb i brašno, dok su kafa i čokolada postale luksuz.
''Nema šta nije poskupilo, sve, od igle do lokomotive'', ''Dokle će ovo ići, ovo je prešlo svaku mjeru'', ''Osnovne životne namirnice su poskupile, a dalje da ne govorim'', kažu građani sa kojima smo razgovarali.
Bojkot trgovina prvo je realizovala Hrvatska, a trend se proširio i na zemlje regiona. Tako će u petak trgovine bojkotovati građani Crne Gore i Slovenije, u Hrvatskoj se bojkot nastavlja, a i građani naše zemlje su pozvani da isprate ovu akciju s ciljem smanjenja cijena proizvoda.
[instagram]https://www.instagram.com/p/DFcfcImIZsg/[/instagram]
''Moramo se odazvat''; ''Bojkot donosi kratkoročna rješenja, jedino možda mjesec dana'';''Odazvat ću se ali nema ništa od toga, teško onome ko traži na ulicama prava'';''Bojkot treba da bude svaki dan'', dodali su.
Važno je razmišljati racionalno, kažu građani, i ne pretjerati sa kupovinom dan prije, jer u tom slučaju bojkot neće imati smisla niti efekta.
''Treba se odazvati i dan prije, nije fazon da dan prije kupimo veće količine, ne treba samo jedan dan, svi imaju kući zalihe, treba se suzdržati da probamo smanjiti te cijene u gradu i državi'', kazao je jedan sugrađanin.
/ Anketa
Da li ćete se odazvati bojkotu trgovina 31. 1. 2025. ?Ipak, treba naglasiti da su cijene proizvoda na policama trgovina rezultat kombinacije više faktora – proizvođači i dobavljači određuju osnovnu cijenu u skladu s troškovima proizvodnje, sirovina i transporta, dok trgovački lanci dodaju vlastite marže zavisno od konkurencije i troškova poslovanja.
Dodatno, globalni faktori poput inflacije, cijena energenata, poremećaja u lancima snabdijevanja i geopolitičkih kriza također igraju važnu ulogu.
Bojkot trgovina može biti jedno od sredstava pritiska na trgovce kako bi se ukazalo na problem poskupljenja, ali njegovo rješenje zahtijeva mnogo širu strategiju. Ključni faktor u ovakvim situacijama je kontinuitet i odlučnost građana, a vrijeme će pokazati jesu li bh. potrošači spremni na borbu za svoja prava.