Danas se održava novi radni sastanak između Ministarstva komunikacija i prometa BiH i Konzorcija Logistika BiH.

Iz Ministarstva su poručili da su u potpunosti spremni pružiti podršku prijevoznicima u rješavanju svih otvorenih pitanja. Također su naglasili kako poštuju pravo prijevoznika na izražavanje nezadovoljstva, uključujući i organizaciju protesta u bilo kojem obliku. S druge strane, prijevoznici su objavili listu konkretnih zahtjeva koje očekuju da nadležne vlasti ispune.
Predstavnici Konzorcijuma logistika Bosne i Hercegovine, pred sastanke saopštili su listu zahtjeva za ministra Edina Fortu:
Hitna izmjena pravilnika u nadležnosti MKT BiH (licenciranje, pravilnik o povratu akciza, pravilo “treće tablice”);
Jasna podrška umanjenju troškova za uvoz novih vozila, uključujući smanjenje troškova homologacije i carinskih obaveza;
Pokretanje zvanične procedure pravilnika o povratu akciza za profesionalne prevoznike;
Upoznavanje EU partnera s mogućnostima evidentiranja vremena boravka u EU putem Smart tahografa, u svrhu jasnog definisanja termina “odmor”, “pauza” i ukupnog boravka, čime se otklanjaju administrativne nejasnoće vezane za pravilo 90/180 dana.
Za ministra Košarac imaju dva zahtjeva:
Sinhronizacija i funkcionalna koordinacija entitetskih i državnih inspekcijskih službi;
Eliminacija prekida u radu inspekcija tokom praznika na graničnim prijelazima, što ugrožava protok kvarljive robe, lijekova i komercijalnih tokova.
Iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH ranije su istaknuli da djeluju u okviru svojih zakonskih nadležnosti, te da nemaju izravnu ovlast za donošenje pravilnika o akcizama, uređenje viznog režima 90/180 dana, niti za procedure na graničnim prijelazima.
Ipak, ministar Edin Forto izrazio je punu spremnost da podrži prijevoznike u rješavanju ovih pitanja. U tom kontekstu, već je pokrenuo niz inicijativa usmjerenih ka nadležnim institucijama kako bi se pronašla konkretna rješenja.
"Tvrdnje da su odluke donesene bez konsultacija su netačne i pretpostavljamo da su posljedica nedovoljno pojašnjenog stanja pravne stvari. Niti jedan pravilnik nije konačan i svaki pravilnik može da bude predmet poboljšanja i unaprjeđenja na fer, zajednički, transparentan, prethodno usaglašen i nediskriminatorski način. Razumijemo izazove s kojima se prijevoznici suočavaju u dinamičnom okruženju poslovanja.
Napominjemo da je cestovni promet jedna od razvijenih privrednih grana u Bosni i Hercegovini, između ostalog i djelovanjem ovog ministarstva u domaćem prostoru i na međunarodnom nivou. I na kraju, pozivamo članove Konzorcija, kao i ostale predstavnike, da zajedno radimo na poboljšanju uslova poslovanja u prometnom sektoru u radnoj atmosferi i tolerantnoj diskusiji a prije svega u interesu svih privrednih subjekata i građana Bosne i Hercegovine", poručuili se u saopštenju Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.