Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina.

Magazinović uputio inicijativu za ukidanje skuplje obnove vozačke dozvole penzionerima
Foto: PS BiH | Saša Magazinović

Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Saša Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko tri puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole. 

Magazinović navodi da je raspon cijene takse od 60-300 KM za isti period važenja dokumenta, a uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 maraka se zahtjeva od svih vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole.

Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina. Međutim, prema istom zakonu starijim vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na tri godine, dok vozači sa umanjenom zdravstvenom sposobnosti moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i svake dvije godine, te svaki put platiti taksu. 

To praktično znači da je cijena takse za obnovu vozačke dozvole za zdrave mlade i vozače srednjih godina 60 KM za period od 10 godina, dok za isti period važenja dozvole penzioneri plaćaju 200 KM, a vozači sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima i do 300 KM.

"Uputio sam inicijativu za ukidanje ove diskriminacije. Rješenje je jednostavno - izračun cijene takse prema roku trajanja vozačke dozvole. Bez promjene današnje cijene takse, godišnja cijena bi bila 6 KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnosti koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM. U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj", pojašnjava Magazinović.

Evropski standardi u oblasti sprječavanja diskriminacije nalažu da stariji i građani zdravstvenim problemima trebaju imati pravo na prilagodbe koje uzimaju u obzir njihove specifične potrebe, ali i ograničene financijske mogućnosti.

"U slučaju Pravilnika o vozačkoj dozvoli se o tome nije vodilo računa, te ne samo da penzioneri i osobe sa umanjenim zdravstvenim sposobnostima nisu bili u povlaštenom položaju, nego su praktično bivali kažnjeni obavezom plaćanja višestruko većeg iznosa takse za vozačku dozvolu za isti vremenski period", dodao je.

Navodi da ako težimo društvu jednakih "kao što svi tvrde", onda neće biti problema da se za preko 200 hiljada vozača omogući plaćanje iste cijene obnove vozačke dozvole kao i za sve druge.