Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla je dana 13.01.2025. godine poslao zahtjev za besplatan prijevoz za sve kategorije putnika na Tuzlanskom kantonu.

GiPS Tuzla traži besplatan prijevoz za sve stanovnike Tuzlanskog kantona
Foto: GIPS | Nove informacije

Zahtjev za besplatan prijevoz i informaciju o stanju javnog linijskog prijevoza putnika na području Tuzlanskog kantona GiPS je uputio na sljedeće adresu Skupštine Tuzlanskog kantona, Vlade Tuzlanskog kantona, Ministarstva trgovine turizma i saobraćaja, Komisije za ljudska prava i slobode Gradskog Vijeća Grada Tuzla i Službe za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica Grada Tuzla.

''Inicijativa i dokumenti su dostavljeni u cilju upoznavanja svih nadležnih sa problemima u kojima se nalazi javni linijski prijevoz putnika i nastojanjem za rješavanje navedenih problema kako bi se okončala dugogodišnja diskriminacija stanovnika ovog kantona i omogućila jeftinija cijena prijevoza'', saopšteno je iz GiPS-a.

Kako su naveli u upućenoj inicijativi, Litvatrans doo Banovići i Gradski i prigradski saobraćaj d.d. Tuzla na području Tuzlanskog kantona imaju učešće od preko 70% u svim kantonalnim, gradskim i općinskim redovima vožnje.

''Zbog toga s pravom tražimo uvođenje subvencioniranog prevoza za nezaposlene osobe, penzionere, studente i srednjoškolce na svim kantonalnim, gradskim i općinskim redovima vožnje'', objašnjavaju. 

Vezani članak Oglasili se iz GiPS-a: Mi smo jedina regija u kojoj Grad i Vlada ne učestvuju u gradskom prevozu

Osnovni razlog ove inicijative, tvrde, trenutna situacija koja se ogleda u svakodnevnom poskupljenju svih osnovnih životnih potreba. Kategorije navedene u prvom stavu, a koje bi bile obuhvaćene subvencijom, su kategorije kojima je pomoć zakonodavne i izvršne vlasti svih nivoa trenutno najpotrebnija, s obzirom na činjenicu da imaju minimalna ili nikakva primanja.

''Bitna činjenica je da javni linijski prevoz putnika na području TK-a u potpunosti pripada privatnom vlasništvu i da Vlada TK, gradovi i općine kojima po nadležnosti pripada javni linijski i vanlinijski prevoz putnika nemaju nikakvih finansijskih obaveza prema firmama koje imaju registrovane kantonalne, gradske i općinske redove vožnje'', navode.

Podsjećaju da u Sarajevu, Vlada Kantona Sarajevo redovno budžetom predviđa i izdvaja sredstva za firme koje obavljaju usluge linijskog i vanlinijskog prevoza putnika, subvencionira prevoz nezaposlenim osobama, osnovcima, srednjoškolcima, studentima, penzionerima i radnicima zaposlenim u institucijama kantona.

''Mišljenja smo da nezaposlene osobe, penzioneri, studenti i srednjoškolci zaslužuju isti tretman zakonodavne i izvršne vlasti svih nivoa.

Vezani članak Obavještenje za putnike: GiPS uvodi neradnu nedjelju

Uvođenje subvencije za navedene kategorije bi značilo značajno olakšanje trenutne finansijske situacije za pobrojane kategorije, povećanje broja srednjoškolaca i studenata, izjednačavanje i jednak tretman pobrojanih kategorija u sarajevskom i tuzlanskom kantonu, povećanje broja studenata i srednjoškolaca koji žive na udaljenim ruralnim područjima koji zbog velike udaljenosti i nemogućnosti plaćanja visokih cijena prevoza često odustaju od visokog obrazovanja'', dodaju. 

Ističu i da je ova inicijativa usmjerena na poboljšanje kvaliteta života i uslova življenja, a ''nikako nije korist prevoznicima''.

''Jedina korist prevoznicima bi bila ta da bi se, ukoliko prihvatite inicijativu i odlučite da subvencionirate prevoz za navedene kategorije, povećao broj korisnika usluga prevoza u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu'', zaključuju.

U informaciji koju su uputili navode da bi se ovim potezom pomoglo i privredi Tuzlanskog Kantona jer bi se smanjili troškovi prijevoza radnika i omogućio veći izbor radnika i poslova, kako privrednicima tako i radnicima.

''Na ovaj način bi se omogućio i prijevoz radnika u javnom sektoru čime bi se uštedilo na isplaćivanju naknada radnicima za prijevoz. Također, u proteklim godinama smo svjedoci velikog broja automobila na našim cestama i velikim gužvama u gradu Tuzla i na kantonu, pa bi na ovaj način došlo i do smanjenja zagađenja i gužvi na cestama jer bi bilo isplativije da se vozi gradskim prijevozom. To su mjere koje su uveli svi Evropski gradovi i mjere koje uvode ostali gradovi u regiji'', dodaju.

Kako bi se omogućio besplatan prijevoz, potrebno je da Grad Tuzla i Vlada Tuzlanskog Kantona izdvoje subvencije za svoje stanovnike na način da troškove prijevoza plaća prijevoznicima po pređenom kilometru, navode iz GiPS-a.

''Implementiranje subvencija na Tuzlanskom Kantonu nije više stvar izbora, nego potrebe. Ukoliko se ne omoguće subvencije za prijevoz, tržište se ne samo regulisati u sljedećem periodu na način da će ubrzano dolaziti do sve većeg poskupljenja karata i ukidanja mnogih linija za prijevoz putnika i urušavanja javnog prijevoza. Takav ishod je neminovan'', objašnjavaju.

Uprava GIPS-a je dobila odobrenje od svojih udjeličara da ovim dopisom ponudi Gradu Tuzla, ministarstvu saobraćaja TK i Vladi TK firmu „Gradski i Prigradski Saobraćaj“ d.o.o. Tuzla na kompletno upravljanje bez ikakvih naknada. U tom slučaju mogu preuzeti upravljanje firmom i gradskim prijevozom bez ikakvih troškova i investicija i samim time da odobre broj polazaka i cijene svih karata i to odmah, a sve u korist nesmetanog javnog saobraćaja, građana, djece i radnika.

''Ukoliko Tuzlanski Kanton i Grad Tuzla želi moderan gradski i prigradski saobraćaj, usklađen sa evropskim standardima u prijevozu putnika, mora pristupiti rješavanju prethodno navedenih problema te na taj način doprinijeti opštem zadovoljstvu kako građana, odnos putnika kao korisnika usluga tako i nas kao firme koja se bavi pružanjem usluge gradskog i prigradskog prijevoza putnika'', ističu.

GIPS Tuzla nema ništa protiv da obavlja prijevoz građana nedjeljom i da smanji cijene karata, ali to je jednostavno nemoguće finansijski, tvrde.

''Kompletnu odgovornost za ukidanje polazaka nedjeljom i kompletnu odgovornost za cijene karata gradskog prijevoza nosi Grad Tuzla i Vlada Tuzlanskog Kantona'', navode.

U konačnici navode da d.o.o. „Gradski i prigradski saobraćaj“ Tuzla želi biti konstruktivan partner nadležno gradskoj službi, gradskoj upravi i Vladi Tuzlanskog kantona kako bi zajedno došli do optimalne organizacije gradskog i prigradskog saobraćaja odnosno kako bi dodatno podigli nivo kvalitete usluge javnog prijevoza putnika a samim time i njegovog očuvanja.

Cijeli tekst dostavljene informacije i inicijative dostupan je na stranici GIPS-a.