Na Međunarodnom aerodromu Tuzla su pri kraju infrastrukturni i organizacioni radovi koji imaju za cilj unaprijediti uslugu za putnike i posjetitelje, te privući nove aviokompanije.

Riječ je o velikom parkingu za putnička vozila sa kapacitetom od 320 parking mjesta, čime će se stvoriti funkcionalan i moderan prostor koji će moći pratiti povećanje broja putnika u narednom periodu.
''Uporedo s tim, privodi se kraju i prostor za putnike u odlasku, što se često spominje kao treći gate. Završava se postavljanje fasade i, naravno, za oba projekta čeka se tehnički prijem, koji je više administrativne prirode i na koji ne možemo utjecati. Podneseni su zahtjevi, ali može potrajati kraće ili duže. U svakom slučaju, to je pred nama'', kazao je Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla za Tuzlanski.ba.
Sve su to stavke koje će unaprijediti rad aerodroma i, naravno, ono što je glavni cilj – privlačenje novih aviokompanija i učvršćivanje odnosa sa postojećim.
''Često aviokompanije, kada imamo više prevoznika, gledaju da u istom vremenskom periodu, u istom satu slijeću i polijeću. Dakle, moramo imati što veći prostor i što funkcionalniji objekat da bismo mogli nesmetano opslužiti veći broj putnika i aviona'', navodi Halilčević.
To će omogućiti lakše pregovore s budućim zainteresovanim aviokompanijama i stvoriti bolji poslovni ambijent, kaže naš sagovornik.
Pegasus uvodi dodatnu sedmičnu liniju za Istanbul
Međunarodni aerodrom Tuzla je, nakon krize zbog odlaska Ryanaira i povlačenja baze Wizz aira prošao kroz težak period, a svjetlo na kraju tunela su ugledali uspostavljanjem saradnje sa Pegasusom i aJet-om koji saobraćaju ka Istanbulu.
Novost je da bi Pegasus mogao uvesti i liniju srijedom.
''Očekujemo da će vrlo brzo uvesti taj novi sedmični polazak, čime bismo imali dvije frekvencije sedmično. Postojeći let je subotom, a najvjerovatnije će novi biti srijedom. Ta dva sedmična leta Pegasusa, i jedan sedmični let druge aviokompanije, će omogućiti putnicima bolje opcije za putovanje prema Istanbulu'', objašnjava Halilčević.
Tako će putnici moći lakše planirati putovanje – bilo turističko, poslovno ili tranzitno.
''Često smo imali komentare da je bilo teško planirati putovanja s jednim polaskom sedmično. S tri sedmična polaska putnici će imati više fleksibilnosti, posebno za kraća putovanja od 3-4 dana, što će im omogućiti lakšu organizaciju'', dodaje.
Vezani članak
Ipak, ono što najviše interesuje putnike sa ovog područja jesu letovi ka zemljama Srednje i Zapadne Evrope. Upravo zbog toga se mnogi nadaju povratku Wizz air-ove baze na Međunarodni aerodrom Tuzla.
''Wizz Air je zatvorio svoju bazu u Tuzli kada je bilježio rekordne brojeve prevezenih putnika. Razlog tome bio je vanredan servis njihovih aviona, koji se zbog toga nalaze izvan upotrebe skoro 300 dana. Očekujemo da će se, sa vraćanjem tih aviona u flotu, Wizz Air postepeno vraćati'', kaže Halilčević.
Wizz air je već povećao sedmične frekvencije na postojećim destinacijama, a naš sagovornik vjeruje da će, kada bude dovoljno aviona u floti, doći do povećanja broja destinacija, a ne samo frekvencija.
Šta će za aerodrome značiti povratak od 3,00 KM takse po putniku?
Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija najavio je da će od 1. aprila sljedeće godine ponovo biti naplaćivane aviotakse u iznosu od tri marke po putniku u odlasku.
Ova odluka nije naišla na pozitivne reakcije od strane aerodroma u BiH, jer je upravo na njihovo insistiranje, ranije privremeno ukinuto plaćanje.
Kada je u pitanju Međunarodni aerodrom Tuzla, upravo je ta taksa razlog zbog kojeg je Ryanair okončao saradnju.
Vezani članak
''S obzirom da smo prvi osjetili probleme zbog ove takse, inicirali smo ukidanje ili bar uvođenje moratorija. Potpisnici su bili aerodromi Tuzla, Banja Luka i Mostar. Uspjeli smo postići da se od 1. januara 2024. do 31. decembra uvede moratorij na naplatu te takse. Taj rok sada ističe, ali smo već pokrenuli novu inicijativu da se produži na još dvije godine, kako bi se svim aerodromima omogućilo privlačenje novih aviokompanija'', kaže Halilčević dodavši da ono što je dobro je da su sad i ostali aerodromi shvatili važnost stavljanja van snage ove takse.
Kaže da će pokušati produžiti taj rok, ali ako ostane ovako, to će važiti samo do kraja zimske sezone, do 31. marta.
Želim naglasiti da je i nama, kao i svim drugim aerodromima, mnogo lakše pregovarati s ovim kompanijama kada nema takse od tri marke, navodi.
Odluku o vraćanju takse komentarisao je i zrakoplovni analitičar Alen Šćurić kazavši da bi ona mogla ''uništiti zrakoplovstvo u BiH''.
''Da li je moguće da nisu čuli stavove i istinske očajničke vapaje direktora aerodroma BiH, koji su im ih elaborirali na sastancima i pismeno dostavili? Da li je moguće da bogatu asocijaciju BHDCA nagrađuju s dodatnih 1,3 miliona eura, koje će uzeti od presiromašnih aerodroma koji grcaju u dugovima i žive od donacija lokalnih zajednica?'', pita se Šćurić.
Aerodromima je, kaže on, jasno da ovo ne mogu naplatiti avio-kompanijama, jer će one otići, kao što su otišle iz Tuzle, Sarajeva i Podgorice upravo zbog tog iznosa.
''Predstavnik Ryanaira izjavio je da je upravo zbog toga napustio Tuzlu. Zar stvarno misle da sada i ono malo preostalih linija neće zatvoriti Wizz Air iz Tuzle, Sarajeva i Banja Luke te Ryanair iz Sarajeva i Banja Luke? Da li misle da će se Ryanair vratiti u Tuzlu uz takvu taksu? I kada svi oni odu, a otići će, od koga će onda naplaćivati takse?'', zaključuje.
Direktor aerodroma kaže da je predložio sam da se niskobudžetne kompanije odvoje od nacionalnih prevoznika, kako bi za niskobudžetne kompanije taksa iznosila 0 KM, dok bi nacionalni prevoznici plaćali tri marke.
''Tako bi se možda našlo neko rješenje, ali nije bilo sluha za to'', zaključuje Halilčević.
Međunarodni aerodrom Tuzla će, kaže naš sagovornik, nastaviti na unapređenju svojih kapaciteta i usluga, kako bi postao ključna tačka povezivanja Tuzle i regije sa svijetom.
Infrastrukturni radovi koji su pri kraju, nova sedmična linija Pegasusa, pregovori sa novim aviokompanijama, samo su dio plana za stabilan i dugoročan razvoj.
Iako uvođenje aviotakse ostaje izazov, direktor Halilčević je uvjeren da će uz zajednički napor svih dionika, Tuzla uspjeti zadržati i privući nove aviokompanije, čime će osigurati bolju povezanost, rast i razvoj u budućnosti.