Rezultati ICILS istraživanja za BiH pokazuju kako učenici Bosne i Hercegovine posjeduju samo osnovne vještine računarske i informacijske pismenosti.
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) objavila je danas rezultate učestvovanja Bosne i Hercegovine u velikom međunarodnom istraživanju ICILS 2023 koje procjenjuje računarsku i informacijsku pismenost učenika osmih razreda osnovnog obrazovanja.
Ovo istraživanje pruža uvida u način pripreme učenika obrazovnih sistema različitih zemalja za izazove digitalnog svijeta i tržišta rada koje je danas itekako važno.
"Učenici iz bh. škola obuhvaćenih istraživanjem osvojili su 440 bodova, što je ispod ICLS prosjeka", saopštili su iz Agencije.
Rezultati ICILS istraživanja za BiH pokazuju kako učenici Bosne i Hercegovine posjeduju samo osnovne vještine računarske i informacijske pismenosti, s niskim postignućima, ispod prosjeka.
Dalje se navodi kako uprkos velikoj upotrebi IKT uređaja, učenici "nisu razvili potrebne vještine za efikasno korištenje digitalnih informacija, bilo kao korisnici ili kako njihovi potrošači".
U istraživanju je otkriveno kako učenici ne posjeduju dovoljno vještina potrebnih za samostalno korištenje digitalnih informacija i donošenje procjena o njihovoj vjerodostojnosti, relevantnosti i korisnosti;
Pojasnili su i kako online nastava tokom COVID-a nije doprinijela računarskim kompetencijama učenika, niti poboljšala njihovo rukovanje. S druge strane, određenu količinu postignuća pokazale su učenice, koje bolje vladaju tehnologijama nego dječaci.
Također se navodi i kako postoji značajan digitalni jaz među učenicima, veoma izražen zbog socioekonomskih razlika, posebno između učenika s najvišim i najnižim postignućima.
"Učenici iz grupa višeg socijalno ekonomskog statusa u BiH postižu znatno bolje rezultate u CIL-u u odnosu na učenike iz SES grupa nižeg statusa. Pouzdan internet, više računara kod kuće, stalna dostupnost računara ključni su za postizanje boljih rezultata učenika u CIL-u", navode
Ovakvi rezultati trebaju omogućiti obrazovnim sistemima naše zemlje bolje razumijevanje konteksta i ishoda obrazovanja u navedenoj oblasti. U današnjem digitalnom svijetu, efikasna upotreba digitalnih tehnologija je od suštinskog značaja za aktivno učestvovanje u obrazovanju, radu i društvu.