Zbog čega vozači još čekaju na ispunjenje obećanja?

Autoput do Tuzle: Tri decenije obećanja, ministri prolaze, budžeti se troše, izgradnje nema
Foto: Screenshot | Decenijska obećanja bez rezultata

Znate li da, kada platite gorivo u Bosni i Hercegovini, državi date 40 feninga (20 centi) isključivo za cestarinu?

Svakih deset litara koje naspete su četiri marke (2 eura) za putnu infrastrukturu.  Za putarine i akcize na gorivo država je od 2006. prikupila 16,4 milijarde maraka.

Budžeti se troše, a ministri prometa posljednje tri decenije obećavali su izgradnju autoputa Tuzla - Sarajevo, piše RSE.

Nedret Kikanović, predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzlanskog kantona navodi dugogodišnju alarmantnost potrebe za kvalitetnom putnom infrastruktorom u TK:

"Tuzlanski kanton je 1965. godine dobio zadnji magistralni put koji je urađen, to je Tuzla - Doboj, od tada nije urađen metar magistralnog ili bilo kojeg drugog puta. Veliki broj investicija gubimo zbog putne komunikacije, posebno kada je izvoz u pitanju. Još 2001. godine je urađena studija trase za put Tuzla - rijeka Sava, pa 2007. godine je urađeno istraživanje koliko je opterećen put Živinice - Tuzla - Orašje i studija je pokazala da je to najopterećeniji put u Federaciji BiH. Poslije toga kreću studije izvodljivosti oko 2011. i od tada do danas nema gotovog projekta", navodi Kikanović, te dodaje: 

"Da se danas počna raditi Tuzla - rijeka Sava sa tri lota potrebno je pet godina, 70% tog puta ide kroz državno zemljište nemate problema sa ekspropijacijom, sve je otvoreno, treba uzeti kredit kako se grade i ostale autoceste i početi raditi. Izgradnja autoceste bi zadržala mlade ljude u Tuzli i Tuzlanskom kantonu, to je obaveza naše generacije", ističe Kikanović uz konstataciju da je put Tuzla - Sarajevo kazna za vozače:

"Nevjerovatno da najveća dva centra su najlošije povezana, 120 kilometara putujemo tri sata, to je kazna. Ako nemamo projekta, a nemamo ga za brzu cestu, hajmo onda uraditi treću traku gdje god to možemo. Tuzlanski kanton je po svim osnovnim parametrima među vodećim u Federaciji BiH, zaslužuje dobre puteve", zaključuje.