Citirajući kolegu Mešalića, Čavalić navodi da su građani ovog Tuzlanskog kantona postali "najdiskriminisanija grupa građana u Bosni i Hercegovini."

Admir Čavalić o infrastrukturnoj nepravdi: Nula kilometara za Tuzlanski kanton, samo "posvećenost"
Foto: Arhiva | Admir Čavalić

Tuzlanski kanton, jedan od ključnih privrednih centara Federacije Bosne i Hercegovine, suočava se s dugogodišnjom infrastrukturnom izolacijom.

Dok se mnogi kantoni mogu pohvaliti novim kilometrima autocesta i brzih cesta, građani Tuzlanskog kantona ostaju uskraćeni za osnovne infrastrukturne projekte koji bi unaprijedili kvalitetu života i poslovanje.

Admir Čavalić, zastupnik u Parlamentu FBiH, u svom komentaru iznosi niz kritika i pitanja koja ostaju bez odgovora. 

Na početku, Čavalić ističe gorući problem – nepostojanje ijednog kilometra autoceste ili brze ceste u Tuzlanskom kantonu.

"Kada ću imati priliku sjesti u auto sa svojom porodicom i provozati se jednim (1) kilometrom autoceste ili brze ceste na području kantona gdje živim?" Tražio sam dan, mjesec, godinu, desetljeće, stoljeće kao odgovor. Naravno, odgovora nije bilo i danas ga nema."

Čavalić dalje analizira trenutne infrastrukturne projekte u FBiH, gdje dominiraju gradilišta u Hercegovini i Srednjoj Bosni. Dok se planiraju i realiziraju dionice poput tunela Kvanj i cesta u okolini Zenice, Tuzlanski kanton ostaje na marginama.

""Autoceste u 2025. godini otvaraju 26 km nove trase, ali i nova gradilišta u Hercegovini" današnji je naslov u medijima. U tekstu se dalje navodi: "Trenutni radovi obuhvataju dionice u srednjoj Bosni na potezu od Zenice prema Doboju i to Putnikovo Brdo - Medakovo, Medakovo - Ozimice, Poprikuše - Nemila, Nemila - Vranduk, Vranduk - Ponirak, Ponirak - Vraca, te u Hercegovini tunel Kvanj - Buna. Za posljednju dionicu južno od Mostara, čija je dužina 5,1 kilometar, radovi su u fazi projektovanja i uskoro će početi građevinski radovi. Najznačajniji segment ove dionice je tunel Kvanj, dužine 2.720 metara, čiju izgradnju vodi konzorcij China Road and Bridge Corporation, Azvirt LLC i Hering d.d. Široki Brijeg. Očekivani rok završetka je 30 mjeseci...Paralelno s tim, planirano je puštanje u promet 26 novih kilometara autoceste. Završavaju se dionice Putnikovo Brdo - Medakovo (8,5 km) kod Tešnja, dionica Stara stanica - Golubinja (10 km) kod Zenice i Buna - Počitelj (7,2 km) na jugu. Prioritet u narednom periodu je završetak tunela Golubinja, dužine 3,6 kilometara, smještenog između Zenice i Žepča, a plan Autocesta FBiH je da do kraja 2026. godine bude završena kompletna dionica autoceste od Sarajeva do Save. Pored Koridora 5C ubrzano se radi na brzim cestama. U završnoj fazi su radovi na brzoj cesti Lašva - Nević Polje (Lot 5), dok se na brzoj cesti Prača - Goražde radi na tunelu Hranjen.U fazi pripreme su i četiri ključne brze ceste, uključujući Bihać - Cazin - Velika Kladuša - granica RH i Mostar - Široki Brijeg - Grude - granica RH. Impresivna cestogradnja za ovu i narednu godinu", ističe.

Građani TK – najdiskriminisanija grupa?

Posebno oštro, kritikuje nepravednu raspodjelu javnih sredstava i konstantno zanemarivanje Tuzlanskog kantona.

"Šta je sa Tuzlanskog kantona? Na kraju teksta se navodi "posvećenost" projektima Jadransko-jonske autoceste i autoceste Orašje - Tuzla. Autocesta Orašje-Tuzla je definisana Transportnom strategijom FBiH iz 2017. godine. Istina, bez rokova početka/završetka radova i uz procijenjenu vrijednost investicija od 743 miliona eura (vlastita sredstva, bez kredita). Dakle, jedno veliko "ništa" - odnosno "posvećenost". Jadransko-jonska je padobranski uletila u priču prošle godine. Sada su obje autoceste na istom - nivo "posvećenosti"", dodaje Čavalić.

Citirajući kolegu Mešalića, navodi da su građani ovog kantona postali "najdiskriminisanija grupa građana u Bosni i Hercegovini."

"Odakle pravo onima koji ovako troše javni novac da pričaju drugima o 'fiskalnoj disciplini'?" pita, ukazujući na licemjerje i neodgovornost.

Čavalić poziva na političku akciju, naglašavajući potrebu za većim angažmanom zastupnika iz TK-a. Iako su određene inicijative već predložene, poput amandmana za deblokadu TK-a i izmjena Transportne strategije FBiH, rezultati su izostali.

"Šutnja također govori," piše Čavalić, pozivajući građane da od svojih političkih predstavnika traže odgovornost i konkretne rezultate.

Na kraju, Čavalić se vraća na ključno pitanje: "Kada ćemo se voziti barem jednim kilometrom autoceste na području Tuzlanskog kantona? Jednim kilometrom samo? Kada?"