Srijeda, 24. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Stručnjaci tvrde da je ulaganje u LEGO kockice bolja investicija od ulaganja u zlato

Preuzmite sliku

Popularno

Nedavno provedeno istraživanje Visoke škole ekonomije u Rusiji sugerira novu vrstu ulaganja.

Vrsta ulaganja za koju još nismo čuli. Naime, u LEGO kockice. Prema ruskim ekonomistima, LEGO nudi više povrata ulaganja od „obveznica, zlata i mnogih kolekcionarskih predmeta, poput markica ili vina“.

Lansiran je prvi LEGO-ov asortiman drvenog pribora za dom. Jedna od autorica istraživanja, Victoria Dobrynskaya, kaže:

„Navikli smo misliti da ljudi kupuju predmete poput nakita, antikviteta ili umjetničkih djela kao ulaganje. Međutim, postoje i druge mogućnosti, kao što su kolekcionarske igračke. Deseci hiljada poslova sklapaju se na sekundarnom LEGO tržištu. Čak i uzimajući u obzir male cijene većine kompleta, to je golemo tržište koje tradicionalni investitori ne poznaju.“

Tradicionalnim investitorima nije dobro poznato tržište LEGO kockica, ali svakako je dobro poznato tržište fanovima. Prema ekonomistima, nekoliko varijabli dolazi u igru. Prvo, LEGO setovi se često proizvode u ograničenim količinama. Posebno kolekcionarski LEGO setovi koji su povezani s pop kulturnim događanjima. Drugo, broj njih dostupnih za kupovinu od sekundarnog prodavača i dalje je nizak. U istraživanju stoji da „mnogi vlasnici ne vide vrijednost u njima (i gube ili bacaju dijelove)“. (Užas!) Alternativno, drugi ih cijene… I stoga se ne žele odvojiti od njih.

Osim toga, istraživači nagađaju da s vremenom LEGO postaje „cijenjen kao klasični uzorak ili nostalgični predmet“. Također, čini se da cijene LEGO-a ne ovise o burzi. Konačno, LEGO kockice imaju nisku cijenu „u usporedbi s umjetnošću, antikvitetima i automobilima“. To ih čini „pouzdanom i pristupačnom metodom ulaganja“.

Ali, neće svi LEGO setovi imati isti učinak

Prema saopštenju Visoke ekonomske škole: „Cijene malih i vrlo velikih kompleta rastu brže od cijena srednjih, vjerovatno zato što mali setovi često sadrže unikatne dijelove ili figure, dok se veliki proizvode u malim količinama i privlačniji su odraslima. Cijene tematskih kompleta posvećenih poznatim građevinama, popularnim filmovima ili sezonskim događajima obično bilježe najveći rast na sekundarnom tržištu (najskuplji su Millennium Falcon, Cafe on the Corner, Taj Mahal, Death Star II i Imperial Star Destroyer ).

Još jedna atraktivna kategorija uključuje setove koji su izdani u ograničenim nakladama ili distribuirani na promotivnim događanjima: rijetkost povećava njihovu vrijednost iz perspektive kolekcionara.“ o Studija ipak upozorava da povrati ulaganja na LEGO setove prilično variraju (prinosi se kreću od -50% do +600% godišnje). Osim toga, ulaganje u LEGO postaje isplativo „samo dugoročno (tj. tijekom tri godine) i uzrokuje veće transakcijske troškove (npr. dostavu i skladištenje) od ulaganja u financijske vrijednosne papire.“

I, naravno, potrebno je oko pravog obožavatelja za pametno ulaganje u LEGO. Dobrynskaya kaže:

„Nisu svi setovi jednako uspješni i moraš biti pravi obožavatelj LEGO-a da bi pogodila tržišne nijanse i vidjela potencijal ulaganja u određeni set.“ (Miss7.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,