Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zbog uštede oko svijeta putuju s tonama nepotrebnog goriva

Preuzmite sliku

Aviokompanije zbog doslovno zanemarivih ušteda enormno zagađuju okoliš uzrokuju ogromno onečišćenje

Avio kompanije vozikaju u svojim avionima tone nepotrebnog goriva samo da bi uštedjeli često puta zanemarive svote novca tako da ne tankiraju u onim zemljama u kojima je gorivo skuplje. Do ovog otkrića došli su novinari BBC-a.

Nacionalna britanska televizijska kuća je detaljno opisala postupak poznat kao ‘fuel tankering’ pri čemu avioni nose u svojim spremnicima više goriva nego što im je potrebno da bi stigli na neku destinaciju.

Kompanije to rade kako bi izbjegle kupnju goriva na mjestima gdje to košta više, prenosi BBC, a piše Business Insider.

No, nošenje više goriva čini avion težim, što povećava emisiju ugljika potrebnu za njegovo letenje. Rezultat je emisija hiljadu tona ugljika koji se inače ne bi stvarao da kad bi se avion češće punio.

U emisiji “Panorama”, čiji su novinari dobili povjerljive dokumente, višak goriva prevozi se u spremnicima čak i kad je ušteda zanemariva i iznosi tek 52 dolara za cijeli tank. BBC je istragu usmjerio na British Airways, za koji kažu da je u 2018. godini zahvaljujući ovakvoj praksi stvorio dodatnih 18.000 metričkih tona ugljičnog dioksida. Jedna metrička tona jednaka je oko 1,1 tonu.

BBC je rekao da je jedan let za Italiju prevozio gotovo 3 metričke tone dodatnog goriva, dodavši 600 kilograma emisija ugljika kako bi avio kompanija uštedjela manje od 40 funti – 51 USD. British Airways rekao je za BBC da su i druge aviokompanije učinile istu stvar. BBC je rekao da ima dokaze da je to učinio i easyJet.

Business Insider kontaktirao je easyJet o tome koristi li se ovom metodom uštede. Eurocontrol, tijelo koje koordinira kontrolu avio saobraćaja širom Evrope, objavilo je u junu izvještaj da su aviokompanije uštedjele 229 miliona funti ili 293 miliona dolara godišnje tankanjem goriva u Evropi, što je rezultiralo proizvodnjom 901.000 metričkih tona ugljičnog dioksida.

Kao odgovor na BBC-evo izvješće, glavni direktor British Airwaysove matične kompanije International Airlines Group najavio je pregled. Izvršni direktor grupe, Willie Walsh je potvrdio da se to i dalje radi.

“I danas se bavimo tankerima. Mi to izazivamo, postavljamo si pitanje je li održivo i trebamo li cijeniti uticaj na okoliš. Jasno da nas finansijske uštede potiču na punjenje tankera.

Ali možda je to pogrešno.” British Airways rekao je za BBC da je to uobičajena praksa aviokompanija i da se to uglavnom događa na kratkim relacijama “gdje postoje značajne razlike u cijenama između evropskih zračnih luka”.

Avionska kompanija je također rekla BBC-u da je dodatna emisija koju je stvorila oko 2% ukupnih dodatnih emisija koje su stvorile sve aviokompanije koje su koristile cisterne goriva u Evropi, na temelju istraživanja Eurocontrol-a. (Express.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,