Utorak, 16. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Više vjerujemo Facebook prijatelju nego komšiji

Preuzmite sliku

Jeste li iznenađeni, da li je tako i kod vas?

Istraživanje univerziteta NYU Stern i kompanije BlaBlaCar otkriva da onima koje poznajemo samo preko interneta vjerujemo gotovo kao i prijateljima. Istraživanje sprovedeno na više od 18.000 ljudi širom Evrope otkriva kako se u online zajednicama gradi povjerenje.

Tehnologija i internet zaslužni su za nevjerovatne promjene u tome koliko i kako se gradi međusobno povjerenje putem interneta, pokazalo je istraživanje koje su sproveli američki Univerzitet NYU Stern i kompanija BlaBlaCar, najveća svjetska zajednica za dijeljenje prijevoza.

Ulazak u doba povjerenja, naziv je studije koje potpisuju Arun Sundararadžan, profesor Univerziteta NYU Stern i Frederik Mazela, osnivač kompanije BlaBlaCar, a koja analizira podatke dobijene anketiranjem 18.289 ljudi koji dijele prijevoz u 11 evropskih zemalja. Cilj istraživanja bio je da se razumije kako pojedinci ukazuju međusobno povjerenje i prije nego što se upoznaju uživo.

Digitalno povjerenje je za međuljudsko povjerenje ono što je otkriće telefona bilo za komunikaciju među ljudima. Telefon je odjednom omogućio trenutnu komunikaciju sa bilo kim, dok digitalno povjerenje podjednako omogućava da trenutno spoznamo nečiji ‘kapital povjerenja’. Digitalno doba mijenja povjerenje – njegov doseg i trenutnu dostupnost”, izjavio jeMazela.

Zapanjujuće otkriće istraživanja svedoči o tome da ispitanici više vjeruju pojedincima sa popunjenim profilima, sa kojima su se upoznali samo na internetu, nego komšijama i prijateljima, a skoro podjednako kao prijateljima i porodici.

Prema istraživanju, ispitanici imaju puno povjerenje u:

– 94% članove porodice,

– 92% prijatelje,

– 5%  kolege,

– 42% komšije i

– 16% kontakte na društvenim mrežama.

Rezultati istraživanja pokazuju da online platforme omogućavaju građenje međuljudskog povjerenja na globalnom nivou na dosad neviđen način. Međusobna povezanost i digitalno povjerenje omogućavaju pojedincima da na internetu stiču ‘kapital poverenja’ koji nastaje kombinacijom popunjavanja profila informacijama o sebi i ocjena koje dobijaju od drugih osoba sa kojima su imali jednokratnu interakciju. (mondo.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,