Petak, 29. Marta 2024.

U noći s petka na subotu blizu Zemlje će projuriti dva velika asteroida

Dva relativno velika asteroida projurit će pored Zemlje 14. septembra, no ne trebamo se brinuti jer su svi proračuni njihove orbite isključili bilo kakvu prijetnju našem planetu.

“Već neko vrijeme pratimo ove asteroide i znamo njihovu putanju. Jedan pratimo od 2000., a drugi od 2010. godine“, rekao je Lindley Johnson, izvršni direktor Koordinacijskog ureda za planetarnu obranu NASA-e.

“Oba asteroida proći će pored našeg planeta na 14 mjesečevih udaljenosti od Zemlje, odnosno na udaljenosti od oko 6,5 miliona kilometara. Mali asteroidi svako malo prolaze ovako blizu Zemlje“, dodao je.

Asteroid 2010 C01 spada u objekte koji prolaze blizu Zemlje (eng. near-Earth object ili NEO), veličine je između 120 i 260 metara, a projurit će pored nas 14. septembra u 05:42 ujutro. Drugi NEO objekt, naziva 2000 QW7, velik je između 290 i 650 metara, a pored nas će proći nekoliko sati nakon prvog, u 13:54, objavila je NASA, a prenosi Index.

Mada će proći na sigurnoj udaljenosti, oba asteroida kategorizirana su u objekte koji prolaze blizu Zemlje. Naime, NEO tijelima smatraju se svi oni asteroidi ili kometi koji orbitiraju oko Sunca i pritom ponekad prolaze našim susjedstvom, odnosno unutar 48 miliona kilometara udaljenosti od Zemlje.

Do početka 2019. godine otkriveno je više 19.000 objekata NEO, s time da se svake sedmice otkriva u prosjeku još 30 takvih svemirskih tijela. (Tuzlanski.ba)