Četvrtak, 28. Marta 2024.

Tajnovita svemirska letjelica američkih svemirskih snaga postavila novi rekord

Svemirska bespilotna letjelica X-37B provela je dvije i pol godine u orbiti oko Zemlje, a američki Pentagon i NASA otkrili su tek par detalja te dugotrajne misije.

Tajnovita bespilotna orbitalna letjelica američke vojske X-37B sletjela je u svemirski centar Kennedy na Floridi, nakon što je završila tajnu misiju koja je uključivala let u orbiti oko Zemlje rekordnih 908 dana.

X-37B je sletio u svemirski centar Kennedy u subotu ujutro, čime je ta letjelica srušla svoj prethodni rekord od 780 dana u orbiti. Misija Orbital Test Vehicle-6 (OTV-6) također je predstavljala prvi let X-37B u svemir s priključenim servisnim modulom, čime je povećan broj eksperimenata koji se mogu provesti tijekom misije, priopćile su američke svemirske snage.

X-37B nastavlja pomicati granice eksperimentiranja, što je omogućio elitni vladin i industrijski tim iza scene. Sposobnost provođenja eksperimenata u orbiti i njihovo sigurno donošenje kući za dubinsku analizu na zemlji pokazala se vrijednom za Odjel zračnih snaga i naučnu zajednicu, rekao je potpukovnik Joseph Fritschen, direktor programa za svemirsku letjelicu.

Iako je OTV-6 postavio novi rekord trajanja leta za program X-37B, nije se približio ukupno najdužem svemirskom letu. NASA-ine sonde Voyager 1 i Voyager 2 rade više od 45 godina, prenoseći podatke natrag na Zemlju s milijardi kilometara udaljenosti.

Dva Pentagonova aviona X-37B lete u tajnim misijama još od 2010. godine. OTV-6 uključivao je eksperiment solarne energije za US Naval Research Lab, kao i dvije NASA-ina istraživanja o učincima dugotrajnog izlaganja svemiru na sjemenke i druge materijale.

Međutim, kao i kod drugih misija X-37B, svrha OTV-6 nije u potpunosti otkrivena te kao takva predstavlja misterij za javnost. Taj orbitalni dron nalikuje manjoj verziji NASA-inog penzionisanog svemirskog šatla, a u svemir se lansira na isti način, tako da ga u orbitu nosi raketa. Djeluje na visinama do 800 kilometara iznad Zemlje, a njegova sposobnost manevriranja otežava protivnicima predviđanje njegovih kretanja. (Zimo.hr)