Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Sjećate li se bosanske verzije Facebooka: Dernek.ba bio je najpopularnija društvena mreža u BiH i šire

Preuzmite sliku

Društvene mreže definitivno su ušle u naš život, a tome ide u prilog činjenica da na Facebooku, Instagramu i Twitteru broj korisnika raste iz dana u dan, ipak, vratimo li se deset godina u nazad, prvo što nam pada na pamet jeste, tada, prva bosanskohercegovačka društvena mreža Dernek.ba

U periodu nastajanja Dernek-a, internet je zadesila ekspanzija društvenih mreža. Korisnici su uveliko komunicirali preko MSN Messengera, ali tražila se idealna platforma za upoznavanje i povezivanje samih korisnika.

Dok su studnenti Adnan Budimlić i njekov kolega sjedili uz kafu u jednoj od sarajevskih bašti, rodila se ideja da pokrenu web-stranicu kojoj će glavni cilj biti zbližavanje i druženje. Stranicu su nazvali “Dernek.ba”  i za pola godine postala je jedna od najposjećenijih u BiH.

Izgled, odnosno dizajn stranice bio je veoma jednostavan i prilagođen svima, tako da na prvu znate da ste došli na mjesto gdje možete pronaći potencijalne nove prijatelje, ili pak srodnu dušu, piše Tuzlanski.ba.

Pretražili smo internet arhivu i na sweb stranici archive.org koja u svojoj bazi sadrži internet prošlost, pronašli neke dijelove danas već ugašene domaće društvene mreže.

„Dernek je vrsta druženja koja uvijek završava intervencijom policije (Zabranjeno Pušenje), ali ovaj 2.0 portal ne nadzire policija tako da ovdje dernečimo 24/7. Stalno smo u toku dešavanja u našim gradovima, znamo gdje je dobar provod i niti jedan dernek ne propuštamo. Šta čekaš, registruj se odmah i budi i TI u toku dešavanja jer ovo je najveći dernek na netu. Svaku noć je subota„ pisalo je odmah ispod naslova „Šta je dernek?“, što je predstavljalo upoznavanje budućih korisnika sa sajtom.

  • Kategorije koje su se mogle naći na sajtu su; „Dešavanja“, „24 sata“, „Blogovi“, „Galerija“, „Lokacije“, „Raja“, „Forum“, „Muzika“, ali i mnoge druge.

  • Kategorija „Pomoć“ bila je namijenjena korisnicima koji su se tek upoznavali sa sajtom pa je između ostalog sadržavala pravila korištenja ove društvene mreže.

  • Izgled profila sadržavao je template, odnosno „kalup“ na kojem je svako samo dopunjavao već ponuđene informacije, od spola, imena, zanimanja, pa do statusa ljubavne veze.

  • Aktivnost na stranici mjerila se popularnošću, što je osoba aktivnija, što postavlja veći broj fotografija, rastao joj je i sam rejting na stranici.

    Noviteti su svakodnevno stizali, pa su korisnici mogli kupiti i virtuelni poklon jedni drugima, te je Dernek svakodnevno dobivao na popularnosti, a prema informacijama koje se mogu naći u arhivi, dnevno se registrovalo do 5.000 novih korisnika.

    Potencijal projekta prepoznao je hrvatski investitor Nenad Bakić koji je projekat otkupio, međutim u međuvremenu se “dogodio” Facebook i postalo je jasno kako lokalni pokušaji ne mogu konkurirati velikoj Zuckerbergovoj ideji o povezivanju svih ljudi na planeti.

    Budimlić ipak nije uživao na lovorikama nakon prodaje Derneka Bakiću već je s partnerima pokrenuo oglasnik Pik.ba koji će postati lider na BiH tržištu i najposjećenija nacionalna web stranica, a o cijeni za koju je Dernek.ba prodan Budimlić je svojevremeno istakao pojedinosti:

    – Cijena većinskog udjela je iznosila 300.000 EUR, a dodatno se investiralo u poslovanje s obzirom da je Dernek.ba bio neprofitabilan. Vrijednost udjela i investiciju opravdava to što je Dernek.ba bio najbrže rastući site u regiji s više od 5.000 novih korisnika dnevno i penetracijom od 50% u BiH internet tržištu, ističe Budimlić.

    Dernek.ba je zadesila ista sudbina koja je zadesila mnoge vertikalne i horizontalne društvene mreže širom svijeta. Facebook je vrlo brzo preuzeo glavnu ulogu u komunikaciji među korisnicima kao i drugu glavnu zajedničku kategoriju svih društvenih mreža, a to su fotografije. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje