Naši podaci su na dohvat ruke kada koristimo razne aplikacije na našim telefonima. Programi poput Facebooka, Twittera, YouTubea i drugih bave se prodajom oglasa – a naši podaci olakšavaju im utvrđivanje njihovih ciljeva.
Razne aplikacije prikupljaju razne podatke o nama. Kada pristanemo na uslove bilo koje aplikacije ili web stranice, dajemo im dozvolu da prikupljaju naše podatke kako bi mi mogli koristiti njihove usluge. Kompanija Clario koja se bavi cyber sigurnošću navodi da najviše podatka prikupljaju one aplikacije u kojima je korisnik u fokusu. Dakle, ako imate prilagođeni profil na nekoj aplikaciji, ona prikuplja vaše lične podatke.
Facebook, Instagram i dvije aplikacije za spojeve su apsolutni prvaci u tome, pokazuju rezultati istraživanja kompanije Clario. Ovo je popis 10 aplikacija koje prikupljaju najviše podataka:
Facebook: 70% prikupljenih ličnih podataka
Instagram: 58.82% prikupljenih ličnih podataka
Tinder: 55.88% prikupljenih ličnih podataka
Grindr: 52.94% prikupljenih ličnih podataka
Uber: 52.94% prikupljenih ličnih podataka
Strava: 41.18% prikupljenih ličnih podataka
Tesco: 38.24% prikupljenih ličnih podataka
Spotify: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
MyFitnessPal: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
Jet2: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
Dakle, društvena mreža Facebook prikuplja najviše ličnih podataka, a slijedi ga Instagram. Tinder i Grindr su aplikacije za spojeve koje prikupljaju podatke popu imena i prezimena, adrese elektronske pošte, podatke za kontakt, pa čak i imate li kućnog ljubimca.
Ako pak ne želite dijeliti toliko ličnih podataka na ovim aplikacijama, u postavkama svojih uređaja možete provjeriti dozvole i dopuštenja, odnosno onemogućiti pristup određenim aplikacijama. Na vama je odluka koliko ličnih podataka želite podijeliti, piše Komando.