Petak, 29. Marta 2024.

Njegov udar bi uzrokovao globalnu katastrofu: Asteroid će u srijedu proći pored Zemlje

Asteroid 2014-JO25, širok oko 600 metara, proći će 19. aprila pored Zemlje, a bit će vidljiv tokom dvije noći i to uz pomoć manjih teleskopa.

Prije nego se nastavi kretati u smjeru Jupitera, asteroid će nam doći na udaljenost od 1,8 miliona kilometara, što je gotovo pet puta veća udaljenost od one koja nas dijeli od Mjeseca.

NASA tvrdi da nema razloga za brigu, jer će asteroid proći dovoljno daleko od zemlje. Ipak, precizirali su da se, s obzirom na veličinu svemirskog tijela, ne radi o “jako velikoj udaljenosti”. Kada bi nas asteroid udario, došlo bi do globalne katastrofe. Naime, njegov udar rezultirao bi stvaranjem kratera od nekoliko desetaka kilometara promjera i oslobađanjem energije od 16.100 megatona, što je kao i 1,5 miliona bombi bačenih na Hirošimu. Takvi se sudari događaju jednom u 100.000 godina. Asteroid koji je prouzrokovao izumiranje dinosaura bio je pet puta veći od 2014 JO25 asteroida.

Asteroid je otkriven tek prije tri godine u sklopu programa Catalina Sky Survey u Arizoni, kojega finansira NASA. Otkrio ga je britanski astronom Ron Baalke. Radi se o kasnom otkriću jer rok od tri godine ostavlja jako malo vremena za moguću pripremu i djelovanje, ukoliko bi se radilo o opasnom asteroidu.

Idući put će nam se svemirsko tijelo približiti tek 2027. godine, kada nam se asteroid 199-AN10, širok 800 metara, približi na 380.000 kilometara, što je jednako udaljenosti Zemlje i Mjeseca.

Radi se dakle o iznimnoj prilici za astronome i zaljubljenike u promatranje neba, jer bi ovo svemirsko tijelo trebalo biti vidljivo tokom jedne ili dvije noći i uz pomoć manjih teleskopa. (vijesti.hr)