Četvrtak, 28. Marta 2024.

Naučnici otkrili novi moćni materijal: Lak poput folije, a dovoljno čvrst da zaustavi metak

Naučnici sa Univerziteta u New Yorku otkrili su novi materijal od kojeg bi se mogli praviti panciri budućnosti.

Istraživači su napravili novi materijal nazvan diamin, koji je lak i fleksibilan poput folije, a dovoljno čvrst da zaustavi metak. Naučnici Istraživačkog centra za naprednu nauku (ASRC) pri Univerzitetu New York otkrili su moć diamina nakon što su postavili dva sloja grafena zajedno. Kad je na ovaj dvoslojni pokrivač nanijeta sila dovoljne jačine, materijal se transformisao u neprobojnu dijamantsku ploču, piše portal Mnn.com.

Zahvaljujući nevjerovatnim osobinama grafena, čudesnog materijala napravljenog od jednog sloja atoma ugljenika poređanih u heksagonalnu rešetku, od superfleksibilnog diamina mogli bi se praviti panciri budućnosti.

“Ovo je najtanji film sa čvrstoćom i tvrdoćom dijamanta ikad stvoren. Ranije kad smo testirali grafit ili jedan atomski sloj grafena – izjavila je vođa projekta Eliza Riedo.

“Ranije, kad smo testirali grafit ili sloj grafena od jednog atoma, nanijeli bi pritisak i osjetili veoma mekan film. Ali, kad je grafitni film bio debeo dva sloja, odjednom smo shvatili da taj materijal pod pritiskom postaje ekstremno tvrd i čvrst, ili čak čvršći od dijamanta.”

Materijal ima te osobine zahvaljujući atomskoj strukturi sloja grafena, u kojem svaki atom u rešetki ima tri elektrona čvrsto vezana i jedan slobodan koji luta. Kad se dva sloja grafena pritisnu zajedno naglom silom, ti lutajući elektroni se povezuju u formu koja je atomska struktura dijamanta.

Zanimljivo je da su istraživači otkrili da se ova reakcija događa samo kad postoje tačno dva sloja grafena pritisnuta zajedno – ako se nadoda još jedan sloj, nema opisane reakcije. (nationalgeograpic.rs)