Utorak, 16. Aprila 2024.

Naučnici otkrili kako povratiti izgubljeni sluh: Za 10-15 godina to bi moglo biti jednostavno kao laserska operacija očiju

Tokom ispitivanja, u kojem je učestvovalo više od 200 pacijenata, većina ih je osjetila značajno poboljšanje u razumijevanju govora već nakon prve injekcije, a učinak je trajao gotovo dvije godine.

Stalno slušanje glasne glazbe može značajno i nepovratno oštetiti sluh kod osobe. Problem je što do djelimičnog gubitka sluha, zbog svedostupne tehnologije, dolazi sve ranije.

No, istraživači s američkog MIT-a objavili su kako su pronašli lijek koji bi mogao pomoći u oporavku djelomičnog gubitka sluha. Okupljeni u biotehnološku kompaniju Frequency Therapeutics, rade na regenerativnoj terapiji kojom bi se mogao povratiti izgubljeni sluh.

Kako su istaknuli za MIT News, korste male molekule kako bi programirali progenitorne stanice (stanice koje se nalaze u unutarnjem uhu i proizvode dlačice osjetnih stanica još u maternici, no prestaju s radom prije rođenja i više nisu aktive) da stvaraju sitne dlačice osjetnih stanica koje nam omogućuju da čujemo. Ljudi se rađaju s otprilike 15 hiljada dlačica osjetnih stanica u svakoj pužnici. Tokom života, te dlačice polako odumiru, što dovodi do djelomičnog ili potpunog gubitka sluha.

Upravo su te dlačice osjetnih stanica najosjetljivije i odumiru kad su stalno izložene glasnim zvukovima ili određenim lijekovima. Naučnici s MIT-a zato su razvili lijek koji bi se ubrizgao u uho ne bi li potaknuo obnovu tih stanica u pužnici. U kliničkim ispitivanjima, pokazali su kako je moguće poboljšati sluh ljudi.

Poboljšati razumijevanje govora je naš glavni cilj, istakao je suosnivač Frequencyja i glavni naučni direktor, Chris Loose.

Neki od kandidata u ispitivanjima nisu čuli posljednjih 30 godina, a sad po prvi put mogu otići u restoran i kroz buku čuti što im djeca govore. Jasno, preostaje nam još puno posla, no već sama činjenica da možete pomoći maloj grupi ljudi je zaista impresivna, istakao je profesor Robert Langer, jedan od suosnivača Frequencyja.

Tkiva u cijelom tijelu sadrže progenitorne stanice, tako da vidimo velik potencijal za primjenu ove tehnike. Vjerujemo da je ovo budućnost regenerativne medicine, istaknuo je Loose.

Ne bi me iznenadilo da u 10 do 15 godina dođemo do tačke u kojoj ćemo moći u potpunosti povratiti sluh osobama na jednak način kao što se sad obavljaju laserske operacije kojima se vraća savršen vide – da jednostavno odete ljekaru i za sat-dva ponovo možete čuti svijet oko sebe, istakao je na kraju stručnjak s Harvarda i MIT-a, Jeff Karp.

Ključne riječi: , ,