Subota, 20. Aprila 2024.

Naučnici na tragu petoj sili u svemiru?

Mađarski su naučnici izvijestili o neobičnom rezultatu eksperimenta kada su otkrili nepredviđenu novu česticu u raspadu jezgre atoma berilija, piše IFLScience.

Neki američki teoretički fizičari smatraju kako su ti podaci dokaz o mogućoj, do sada još nepoznatoj, petoj sili u prirodi.

Tim iz Sjedinjenih Država objavio je rad u kojem su konstruisali matematički model te sile. Iako se model temelji na trenutno važećoj teoriji, znanoj i kao Standardni model fizike čestica, mogao bi pomoći objasniti stvari poput tamne tvari, koju ova teorija ne pokriva. Naučnici misle kako bi ovo mogao biti prva naznaka nove sile.

Postoje četiri sile u svemiru (koje poznamo): jaka i slaba nuklearna sila, elektromagnetska sila i gravitacija. Standandardni model predviđa interakciju prve tri, ali ne i gravitacije, što je indikacija kako ima još fizike za koju ne znamo.

Ova nova peta sila najvjerojatnije bi se odnosila na interakcije s tamnom tvari, nevidljivim dijelom tvari za koji se vjeruje kako sačinjava 30 posto cijeloga svemira, ali čije postojanje još nije potvrđeno.

“Eksperimenti nisu bili u stanju potvrditi radi li se o novoj sili” izjavio je vodeći autor Johnatan Feng sa Kalifornijskog sveučilišta. “Jednostavno su primjetili dodatna, nepredviđena događanja koji su bili indicija za novu česticu, ali još nije jasno radi li se o čestici-tvari ili o čestici koja nosi silu”. (Tuzlanski.ba)