Petak, 19. Aprila 2024.

NASA-in teleskop otkrio dvije nove planete

Pet mjeseci nakon lansiranja NASA-in orbitalni teleskop za potragu za planetima izvan Sunčevg sistema, otkrio je dvije udaljene planete, objavili su dužnosnici u četvrtak.

NASA-in satelit TESS, otkrio je “super-Zemlju” i “toplu Zemlju” u solarnim sistemima udaljenima najmanje 49 svjetlosnih godina što je prvo otkriće tog satelita lansiranog u aprilu. Misija TESS-a trajat će dvije godine i koštat će 337 miliona dolara te joj je cilj proširiti znanja astronoma o tzv. egzoplanetima koji kruže oko udaljenih zvijezda.

Otkrivene planete pretople su za život, kaže naučniuca Sara Seager koja očekuje mnoga nova otkrića tog satelita.

“Morat ćemo pričekati da vidimo šta će TESS još otkriti”, kaže Seager. “Znamo da tamo vani postoje planete na noćnom nebu koji čekaju da ih se pronađe”.

TESS bi trebao nastaviti rad svoga prethodnika svemirskog teleskopa Keplera koji je otkrio mnoge od 3700 dosad otkrivenih egzoplaneta u svojih 20 godina rada prije nego što je ostao bez goriva.

NASA očekuje da će TESS otkriti mnoge od dosad nepoznatih svjetova od kojih možda stotine veličine Zemlje. (Hina)