Četvrtak, 28. Marta 2024.

Malo joj za život treba: Stvorili su bakteriju s najmanje gena

Naučnici su napravili još jedan korak u stalnom nastojanju da razumiju genetsku osnovu života, nakon što je tim predvođen američkim genetičarem Craigom Venterom u laboratoriju stvorio polusintetičku, funkcionalnu bakteriju sa samo 500 gena.

Taj broj gena manji je nego u bilo kojoj poznatoj bakteriji u prirodi, piše BBC u petak.

Naučnici kažu da im je cilj pomaknuti granice u fundamentalnom znanju, što bi moglo dovesti do novih lijekova i ostalih hemijskih spojeva.

Naša dugoročna vizija je stvoriti sintetičke organizme kojima možete dodati specifične funkcije – rekao je Daniel Gibson, koautor studije objavljene u naučnom časopisu Science.

Smatramo da bi te stanice bile vrlo korisne u brojnim industrijskim primjenama, od medicine do biohemije, biogoriva, prehrane i poljoprivrede – dodao je.

Nakon niza pokušaja i promašaja, modificirana bakterija Mycoplasma ili Syn 3.0 može živjeti sa samo 473 gena, pola manje nego divlja vrsta te bakterije i oko 50 gena manje u odnosu na srodnika Mycoplasmu genitalium, koja ima najmanje gena od svih neovisnih organizama poznatih nauci.

Radi usporedbe, složeniji organizmi poput biljaka i životinja imaju desetke hiljada gena koji upravljaju njihovim životom, piše BBC.

Od 473 gena, njih 149 su naučnicima potpuna nepoznanica i ne zna se čemu služe, pa su u toku istraživanja kako bi se ta praznina popunila. (24sata.hr)