Utorak, 19. Marta 2024.

Koja bi zanimanja vještačka inteligencija mogla prvo zamijeniti?

Pitate se hoće li veštačka inteligencija uskoro preuzeti vaš posao? Grupa profesora sa uglednih američkih univerziteta pokušala je dati odgovor na pitanje koja bi to zanimanja mogla biti uskoro najviše ugrožena novom tehnologijom?

Grupa profesora sa Univerziteta New York, Princeton i Univerziteta Pensilvanija svojim novim radom, prikladno naslovljenim „Kako će jezični chat sistemi poput ChatGPT-a uticati na profesije i razne industrije?“ bacili su novo svjetlo na promjene koje donosi veliki progres takve tehnologije.

Iako naučni rad tek treba da prođe recenziju, rezultati su fascinantni, piše portal Futurism.

“Smatramo da će nova otkrića u vještačkoj inteligenciji najviše pogoditi radnike u telemarketingu, kao i profesore koji u srednjim školama predaju jezike, književnost, te istoriju”, pišu istraživači.

Među glavnim industrijama, gdje bi vještačka inteligencija mogla postati dominantna su pravo i finansijski sektor, prenosi N1.

“Ključno je bilo mapirati deset područja u kojima je vještačka inteligencija napredovala (prepoznavanje slika, prepoznavanje govora, modeliranje jezika, apstraktne strateške igre itd.) i upariti ih s 52 vještine koje ljudi koriste u svojoj profesiji”, objavio je jedan od profesora/istraživača na Twitteru, referišući se na spomenuti naučni rad.

Dakle, da rezimiramo; učitelji i oni zaposleni u finansijskim službama, prema ovim istraživačima, mogli bi biti prve žrtve ChatGPT-a. Ipak, valja naglasiti kako ChatGPT još uvijek nije najprecizniji u davanju činjeničnih informacija, što dovodi u pitanje kako će to onda podučavati o istoriji. Jednako tako ChatGPT nije baš napredan u matematici, što je, naravno, vještina esencijalna za finansijski sektor. (Tuzlanski.ba)