Subota, 20. Aprila 2024.

I to smo dočekali: Po prvi put je isprintano ljudsko srce

Koristeći 3D printer i pacijentove stanice znanstvenici su uspjeli isprintati ljudsko srce s funkcionalnim stanicama, krvnim žilama, ventrikulima i komorama

Istraživači pri Univerzitetu Tel Aviv u Izraelu isprintali su po prvi put trodimenzionalno ljudsko srce, koristeći stanice i biološki materijal pacijenta. Članak o nesvakidašnjem medicinskom pothvatu objavljen je u časopisu Advanced Science.

Isprintano je cijelo ljudsko srce, sa stanicama, krvnim žilama, ventrikulima i komorama. Dosad je printano bilo tek jednostavno ljudsko tkivo bez žila.

Postupak je počeo biopsijom masnog tkiva pacijenta. Stanični materijal iz tog tkiva upotrijebljen je kao ‘tinta’ za ispis, što je istraživačima omogućilo stvaranje složenih modela tkiva.

Treba napomenuti kako je isprintano srce veliko tek koliko i zečje te kako se zasad može tek sažimati. Ali, očekuje se kako će uskoro biti skalirano do veličine ljudskog i preuzeti sve njegove funkcije. Bit će testirano na životinjskim modelima.

Naučnici koji su učestvovali u istraživanju predviđaju kako bi 3D printeri organa mogli postati dostupni u bolnicama za desetak godina, piše Engadget. (Tportal.hr)