Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Facebook predstavio “ratnu sobu” iz koje će se pratiti aktivnosti ljudi i tražiti lažni profili

Preuzmite sliku

Oko 40 ljudi nalazi se u posebnoj sobi u kojoj će pratiti aktivnosti ljudi na Facebooku, tražiti lažne profile i širenje dezinformacija i govora mržnje te brisati takve profile i objave.

Iako je Zuckerbergu i ekipi iz Facebooka trebalo jako puno vremena da to shvate, njihova društvena mreža postala je snažan alat za manipulaciju ljudima prije izbora – brojni lažni profili, govor mržnje i širenje lažnih informacija samo su neki od problema koje trebaju (pokušati) riješiti prije izbora za Evropski parlament, kao i nadolazećih predsjedničkih izbora u SAD-u. Jasno je da je gotovo nemoguće pronaći i spriječiti širenje svih lažnih vijesti i gašenje svih lažnih profila koji su otvoreni upravo kako bi se putem njih širile dezinformacije, no Facebook pokušava dati svoj maksimum kako bi se te stvari spriječile. Pri tome poručuju da ne mogu sve sami te cijene trud aktivista i novinara koji također rade na tome da otkriju i prijave lažne profile i dezinformacije.

Uoči nadolazećih izbora za parlament EU koji će se održati u drugoj polovini maja Facebook je otvorio “ratnu sobu” u svom  evropskom sjedištu u Dublinu, u kojem se nalazi 40-ak ljudi koji će pratiti situaciju na Fejsu, tražiti znakove manipulacije i govora mržnje. Riječ je o inženjerima, stručnjacima za podatke i sigurnosnim stručnjacima koji će proučavati i ocjenjivati sadržaj koji prijave drugi korisnici ili automatski sustavi i odlučivati o njegovu brisanju s mreže i brisanju profila.

Koliko je veliki problem lažnih profila, pokazuje informacija koju je s novinarima podijelio Richard Allan iz Facebooka – od oktobra 2017. do novembra prošle godine izbrisali su 2,8 milijardi lažnih profila, a osim lažnih profila vode borbu i s pravim profilima koji dijele lažne vijesti ili promovišu govor mržnje. U tome im pomažu novinari i aktivisti zahvaljujući kojima su u Španiji otkrili mrežu desno orijentisanih lažnih profila čije su objave dosegnule oko 1,7 miliona ljudi, kao i oglase koje su postavili članovi Trumpove predizborne kampanje u SAD-u s kojima su prekršena pravila Facebooka.

Što se Hrvatske tiče, Facebook je nedavno dogovorio suradnju s Faktografom, koji će s drugim evropskom nezavisnim organizacijama za provjeru činjenica u EU-u, sudjelovati u ocjenjivanju tačnosti sadržaja koji se objavljuje na ovoj društvenoj mreži. (Zimo.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje