Četvrtak, 25. Aprila 2024.

Čestice plastike pronađene i u komarcima

Naučnici su u nedavnom istraživanju pronašli čestice plastike u probavnom sistemu ličinke komarca.

Istraživači su proučavajući ličinke otkrili kako mikroplastika može ući u naš ekosistem putem zraka jer je prenose komarci i drugi leteći insekti, prenose svjetski mediji.

Sitni komadi plastičnih čestica koji dolaze iz, primjerice, kontaktnih leća, guma za automobile ili sintetičke odjeće, zagađuju svjetska mora i oceane. Teško ih je uočiti i još teže sakupiti.

Stručnjaci vjeruju kako mikroplastika predstavlja veliku opasnost za ljudsko zdravlje jer ulazi u hranidbeni lanac i zagađuje zalihe vode.

Naučnici sa Univerziteta Reading su proučavali sićušne kuglice plastike u probavnom sistemu ličinki. Otkrili su kako se čestice ne gube tijekom njihovog razvoja već se mnoge nalaze u tijelu već odraslih komaraca. To znači da će životinja koja pojede takvog komarca također unijeti plastiku u svoj organizam.

Voditeljica studije Amanda Callaghan smatra da postoji još mnogo kukaca koji žive u vodi i čije ličinke mogu unijeti u sebe čestice plastike.

Takve kukce obično jedu šišmiši, paukovi i neke vrste ptica, a sve njih love druge životinje.

Iako su naučnici proučavali komarce u laboratoriju, oni smatraju kako se ovaj proces već događa u prirodi.

Iako su neke države zabranile proizvodnju predmeta koji sadrže sitne plastične kuglice, prema svim podacima i saznanjima, znanstvenici su uvjereni kako će plastika biti prisutna u našem životu još dugo vremena.

Podsjetimo, mnoge životinje na kopnu i u moru su uginule jer su progutale komad plastike. Neke se zapetljaju u plastične vrećice ili čak zaglave u plastičnom otpadu iz kojeg se ne mogu izvući. (Fena)