Facebook je prva društvena mreža koja je premašila brojku od milijardu registriranih računa.
Djelujući pod matičnom firmom Meta Platforms, Facebook bilježi više od tri milijarde aktivnih korisnika mjesečno.
Osim Facebooka pod Meta-inim okriljem su još tri najjače društvene mreže na svijetu- WhatsApp, Facebook Messenger i Instagram – gdje svaka, uključujući i sam Facebook, privlači više od milijardu korisnika mjesečno, piše Forbes.
U trećem kvartalu 2023. godine, Meta je obavijestila da čak četiri milijarde korisnika koriste njene ključne platforme mjesečno, što je potvrda kako njeni proizvodi čvrsto drže pozicije na globalnom tržištu.
Sjedinjene Države i Kina dominiraju digitalnim prostorom
Iako većina vodećih društvenih mreža dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, kineske platforme poput WeChata, QQ-a i Douyina (poznatog međunarodno kao TikTok) pokazale su snagu na svojim domaćim tržištima. WeChat i QQ su posebno popularni u Kini zahvaljujući svojim sveobuhvatnim funkcijama, uključujući razmjenu poruka, plaćanja i dijeljenje sadržaja, dok je Douyin postao globalni fenomen sa svojom aplikacijom TikTok, koja je osvojila međunarodnu publiku.
Broj korisnika društvenih mreža nastavlja rasti
Društvene mreže nastavljaju bilježiti porast broja korisnika, a procjenjuje se da je 2022. godine gotovo četiri milijarde ljudi širom svijeta koristilo neku od platformi. Očekivati da će popularnost i broj korisnika društvenih mreža opasti u budućnosti je iluzorno, razvojem mobilnih tehnologija i rastom dostupnosti interneta na manje razvijenim tržištima, ovaj broj će se nastaviti povećavati, dok će stručnjaci upozoravati o racionalnom korištenju mreža naročito među mlađom populacijom.
Ovisni o TikToku za 35 minuta
U fokusu će i dalje najviše biti TikTok kao najpopularnija društvena mreža među mladima, ali ne samo zbog tužbi koje joj prijete, i gdje se od njene matične firme ByteDance traži da je proda do januara 2025., kako ne bi bila u isključivom kineskom vlasništvu, inače će se suočiti sa zabranom korištenja u Americi, već zbog novih istraživanja koja se objavljuju na pozamašnom broju stranica, a u kojima se navodi kako mreža izaziva u samo 35 minuta ovisnost među djecom.
Međutim, tvrditi da samo TikTok izaziva ovisnost među mrežama bilo bi neobjektivno, jer, upravo rekordan broj korisnika i drugih mreža pokazuju ovisnost i o drugim platformama. Međutim, TikTok pada u “oko” zbog istraživanja koje pokazuje da 17 posto tinejdžera u Americi kaže da je ovisno i da dnevno provode minimum dva i po i više sati na ovoj društvenoj mreži.