Nintendo se nada da će mu nova verzija igre Zelda oporaviti poslovanje
Foto: Tuzlanski.ba

Nintendo se oslanja na novu verziju svoje igre "Zelda", kako bi oživio poslovanje nakon najavljenog pada profita.

Kompanija će u petak objaviti „Suze kraljevstva“, novo izdanje legendarne igre, a video isječci koji kruže internetom privukli su milione pregleda i uzbudili obožavaoce.

Saga o princezi Zeldi i ratniku vilenjaku Linku od prvog izdanja 1986. godine do danas prodata je u 125 miliona primjeraka širom sveta.

Pomogla je u oblikovanju igara „otvorenog svijeta“, u kojima igrač slobodno luta virtuelnim krajolicima, ideju koju su kasnije usvojile mnoge druge popularne igre.

Ali, glavni izazov ove godine biće poboljšanje poslovanja japanske kompanije i produženje vijeka trajanja njegove konzole Switch, čija je prodaja u velikom padu nakon sedam godina na policama.

„Suze kraljevstva će biti daleko najveći doprinos prihodima Nintenda ove godine“, rekao je Serkan Toto, analitičar u Kantan Gamesu.

Pionir otvorenog svijeta

Prva epizoda, „Legenda o Zeldi“, uronila je igrače u nepoznat svemir igranja i to bez gotovo ikakvih uputstava.

Kreator igara Shigeru Miyamoto, koji je stvorio i drugog Nintendovog junaka Super Marija, bio je inspirisan svojim djetinjstvom u prirodi, kako bi igračima dizajnirao nepregledan krajolik šuma, jezera, pećina i planina.

„U to vrijeme, kad je većina igara završavala za sat ili dva, opseg Zelde bio je nevjerovatan“, rekao je autor specijalizovan za historiju video igara.

Mapa je bila dizajnirana s naglaskom na istraživanju i preteča je onoga u šta će se pretvoriti igre otvorenog svijeta.

Prva Zelda pojavila se na tržištu samo nekoliko mjeseci nakon Super Marija, ali dvije igre bile su vrlo različite.

Dok Mario trči s lijeva na desno kroz razne platforme, Zelda „podstiče igrača na istraživanje, otkrivanje i mapiranje svijeta, kao i suočavanje s izazovima“, rekao je Mark Braun, koji analizira dizajn igara na svom YouTube kanalu.

Igra je odmah postala senzacija i sljedeće dvije decenije je pomijerala granice dizajniranja igara.

Biblija za programere

Tako je bilo sve do prije petnaestak godina, kad je pomalo dosadila. Nintendo je želio da poveća privlačnost igre, ali uspio je samo da stvori izdanja koja nikoga nisu zadovoljila.

Najvatreniji fanovi su se udaljili, a prodaja je patila.

„Razvojni tim je bio u krizi“, rekao je za AFP iz trgovačkog časopisa Famitsu.

Dizajneri su ponovo razmotrili osnove igre, na kraju stvoriviši „Dah divljine“, izdanje iz 2017. godine.

Lansiran je uz Switch konzolu i od tada je postala najprodavanije izdanje u Zeldinom serijalu.

„Zelda je još uvijek na vrhu ljestvice u žanru akcionih igara otvorenog svijeta“, rekao je.

Postala je nešto poput „biblije“ za druge programere, dodao je.

Ali, uprkos ovom uspjehu i trajnoj popularnosti drugih Nintendovih igara, poput vječnog Super Marija, kompanija je ove nedjelje objavila loše prognoze.

Ove godine se predviđa pad neto dobiti od 21 posto u poređenju s prošlom godinom. Takva predviđanja novo izdanje Zelde čine vitalnom za kompaniju.

Analitičar u kompaniji Midcap, smatra da bi Zelda mogla da postane „najprodavanija igra u historiji“.

„To je igra koja može da dosegne prihod od milijardu dolara, što je vrlo značajno za kompaniju koja ostvaruje godišnji promet od malo više od 10 milijardi dolara“, rekao je AFP-u. (Hina)