Prodavači robe na internetu nastoje "zaskočiti" kupce i uvući im se "pod kožu" kako bi donijeli odluku o kupovini bez previše razmišljanja.

Krši evropske propise? Kineska online platforma potiče korisnike na nekontrolisanu potrošnju
Foto: Ilustracija

Kineska kompanija za internetsku prodaju odjeće Shein krši evropske propise, nastojeći zaskočiti kupce kako bi potrošili više no što su planirali, upozorila je udruga potrošača BEUC Evropsku komisiju.

Shein tako upozorava kupce da će izlaskom iz aplikacije izgubiti popuste, odbrojava im minute pri kupnji i uvlači ih u naizgled beskonačno pregledavanje ponude, stoji u BEUC-ovom izvještaju.

Kineska kompanija također često šalje obavijesti potrošačima, naglašeno je, napominjući da je aplikacija na jedan mobilni telefon u 24 sata poslala čak 12 obavijesti.

Takva taktika suptilno utječe na ponašanje potrošača i često ih navodi da kupe proizvod koji nisu ni planirali odnosno da ugroze svoju privatnost, stoji na internetskoj stranici Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).

Poticanje masovne potrošnje

Metoda je osmišljena kako bi potaknula masovnu potrošnju, koja vam je potrebna ako se bavite brzom modom, objašnjava izvršni direktor BEUC-a Agustin Reyna.

BEUC neće odustati sve dok Shein ne prekine s takvom praksom, dodao je Reyna.

Pitanje je hoće li biti dovoljno motivirani da prekinu budući da dobro znaju kako bi takva odluka mogla utjecati na spektar prodaje, dodao je čelnik BEUC-a.

Kineska kompanija naglasila je pak u saopćenju da već "konstruktivno" sarađuje s Evropskom komisijom i regulatorima zemalja EU-a kako bi im dokazala da u poslovanju poštuje europske propise.

Popularnost Sheina i konkurentske internetske platforme Temu naglo je porasla u Evropi dijelom i zahvaljujući aplikacijama koje potiču kupce da igraju igrice i osvoje popuste i besplatne proizvode.