Kada počnete da koristite Facebook, automatski prihvatate određene uslove i pravila korištenja, često bez svijesti o njihovim stvarnim implikacijama. 

Da li ste znali da ste pristali na ovih pet stvari koristeći Facebook?
Foto: Ilustracija | Omogućavanje pristupa podacima

Od praćenja vaše lokacije i korištenja sadržaja koji objavite, pa sve do obrade vaših podataka za potrebe oglašavanja i vještačke inteligencije, Facebook koristi podatke korisnika na različite načine. 

Ovo je pet ključnih stvari na koje pristajete kada koristite ovu platformu, piše Telegraf.

1. Praćenje lokacije čak i kada je GPS isključen

Prema navodima, Facebook prati lokaciju svojih korisnika čak i kada im je isključena GPS funkcija. Ovaj proces se sprovodi putem IP adrese, Wi-Fi mreža i Bluetooth signala, omogućavajući platformi da prati korisnike u cilju plasiranja oglasa i povećanja angažovanosti na mreži. Čak i uz isključenu lokaciju na telefonu, Facebook može pratiti gdje se nalazite i kuda se krećete.

2. Platforma može koristiti vaš sadržaj po sopstvenoj volji

Iako tehnički „posjedujete“ svoje objave i slike, Facebook zadržava pravo na njihovo korištenje. U skladu sa svojim pravilima, Facebook ima globalnu licencu da koristi, mijenja i dijeli sadržaj koji postavite, uključujući slike, video materijal i status ažuriranja. Ova licenca omogućava Facebooku da vaš sadržaj koristi na različite načine, uključujući i transfer trećim osobama.

3. Podaci korisnika kao alat za obuku vještačke inteligencije

Korištenjem Facebooka, pristajete da se vaši podaci koriste za obuku platforminih AI sistema. Sve vaše interakcije i javne objave mogu biti korištene za poboljšanje AI kapaciteta Facebooka, poput sistema za prepoznavanje lica i preporučivanje sadržaja. Korisnici u određenim regionima, kao što je Evropska unija, imaju opciju da se isključe iz ovih obuka putem podešavanja privatnosti.

4. Obrisani sadržaj ostaje na serverima Facebooka

Kada obrišete neku objavu, sliku ili video, to ne znači da su oni trajno uklonjeni. Facebook zadržava sadržaj u svojim rezervnim sistemima do 90 dana, a određeni sadržaj, kao što su poruke, može ostati dostupan osobama koje su ga primile sve dok ga i one ne izbrišu. Politika čuvanja podataka Facebooka omogućava mu da sadržaj zadrži i duže u slučaju pravnih ili bezbijednosnih razloga.

5. Vaši podaci za ciljano oglašavanje izvan same mreže

Facebook koristi podatke korisnika za oglašavanje, ne samo unutar platforme već i na partnerskim sajtovima širom interneta. Na osnovu vaših aktivnosti, platforma kreira profile koji pomažu oglašivačima da dođu do vas čak i kada niste aktivni na Facebooku. Svi vaši lajkovi, komentari i dijeljenja postaju dio strategije oglašavanja koja prevazilazi okvire same društvene mreže.

Ovi uslovi se nalaze i na drugim društvenim mrežama, ali obim prikupljanja podataka na Facebooku čini ove prakse posebno značajnim za privatnost korisnika.