Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Velike kompanije okreću leđa društvenim mrežama

Preuzmite sliku

Dionice Facebooka i Twittera u petak naglo pale za više od 7 posto nakon što je Unilever (kompanija koja ima širok spektar proizvoda za domaćinstvo) do kraja godine povukla oglašavanje na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter jer je na njima previše neprijateljstva i diskriminirajućih sadržaja.

Do sada, nijedna tako važna kompanija nije okrenula leđa Facebooku, samo je prošle godine Unilever potrošio 42 miliona dolara na Facebook oglašavanje. Proizvođač sapuna Dove i sladoleda Ben & Jerry također su kazali da će zaustaviti oglašavanje na Twitteru, Facebooku i Instagramu u SAD-u “barem” do 2020. godine.

Procter & Gamble, drugi veliki svjetski oglašivač, također razmišlja o sličnom potezu, a Coca-Cola će povući sve plaćene postove na društvenim mrežama najmanje 30 dana.

Uprava Coca-Cole tvrdi da je ovo samo privremeni predah i da to ne znači da se pridružuje javnom bojkotu mnogih kompanija i marketinških agencija, čija je glavna svrha skrenuti pažnju na rasizam i neprijateljske sadržaje koji se pojavljuju na ovim mrežama.

Odmah nakon objave u The Wall Street Journalu, Facebook Inc. je reagovao na pritiske oglašivača rekavši da će početi s označavanjem političkog govora koji krši njegova pravila i poduzimati druge mjere kako bi se spriječila represija nad biračima i zaštitile manjine od zlostavljanja.

Američka grupa za građanska prava pokrenula je kampanju “Stop mržnji radi profita” nakon smrti Georgea Floyda u maju, dok je bio u policijskom pritvoru. Usredotočila se na Facebook, koji takođe ima u vlasništvu Instagram i WhatsApp a sa kojima je prošle godine privukao prihod od oglašavanja u iznosu od gotovo 70 milijardi USD.

Organizatori, među kojima su Boja promjene i Nacionalno udruženje za unapređenje obojenih ljudi, priopćili su kako Facebook dopušta “rasističkim, nasilničkim i provjerljivo lažnim sadržajima da se na njihovoj platformi šire”.

Više od 90 kompanija, uključujući Verizon i Patagoniju, pridružilo se kampanji, prema popisu oglasne aktivističke grupe Sleeping Giants, jednog od organizatora.

Nicole Perrin, analitičarka eMarketera, rekla je da će biti teško odrediti finansijski utjecaj bojkota Facebooka, s obzirom na značajne promjene u oglašavanju usred pandemije.
Ali rekla je da je najava Unilevera značajna, napominjući da firma ostavlja oglase duže nego što se traži, i na više platformi.

– To ukazuje na dublji problem sa sadržajem zasnovanim na platformama korisnika, jer je za očekivati ​​podjelu na bilo kojoj takvoj platformi koja dopušta političko izražavanje, rekla je. (Indikator.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,