Utorak, 23. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nike promijenio svoj čuveni slogan zbog rasizma u Americi

Preuzmite sliku

Ukoliko neko razumije važnost reklamne poruke onda je to Nike.

Njihov legendarni slogan “Just Do It” je ušao u historiju – a kako živimo u nezapamćenim vremenima – on je po prvi put promijenjen.
Just do it je tako postalo “For once, Don't Do It” a u znak protesta zbog smrti troje Afromerikanca koji su tokom ove godine stradali zbog boje svoje kože. Smrt George Floyda dovela je do masovnih nereda širom Amerike.

On je prošle sedmice preminuo dok ga je vezanog koljenom pritiskao policajac, a prije njega u februaru dvoje bijelaca, otac i sin, ubili su Ahmauda Arberya (25) jer su ga pomiješali sa osobom za koju su sumnjali da ih je ranije opljačkao. Početkom maja u Louisvillu  je policija takođe ubila jednu crnkinju tokom hapšenja kada su u nju pucali čak osam puta.

U kratkom i efektnom klipu koji gori na Instagramu Nike nedvosmisleno osuđuje rasističke ispade policije i poručuje: “Ne pretvarajte se da u Americi nema problema. Ne okrećite leđa rasizmu. Ne prihvatajte da se nevini životi oduzimaju od nas. Ne tražite više izgovore, nemojte da mislite da ovo ne utiče na vas. Nemojte da sjedite po strani i da ćutite. Nemojte da mislite da ne možete da budete dio promjene. Hajde da svi budemo dio promjene.” Zvanični hashtag je #UntilWeAllWin.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Nike (@nike)

Ovo nije prvi put da se Nike vrlo javno uključio u pitanje rasizma. Tako, 2018. slaveći 20 godina od svog slogana Just Do It angažovali su bivšeg NFL igrača Colin Kaepernicka koji je ostao bez angažmana jer je klečao dok je svirala američka himna na utakmici, a u znak policijske brutalnost prema ljudima obojene kože.

“Vjeruj u nešto. Makar to značilo da žrtvuješ sve” – glasila je poruka u reklami u znak podrške za sportistu Kaepernick.

Godinu dana prije toga Nike je izbacio kampanju “Equality” u kojoj su crni sportisti i glumci koji pričaju o jednakosti u sportu i prave paralelu kako je u ostatku svijeta.

Međutim, ova “Don't Do It” kampanja je osim nesporno prožimajuće poruke protiv rasizma, po još jednoj stvari potpuno jedinstvena. Po prvi put od nastanka, najveći rivali na globalnom tržištu sportske opremeAdidas i Nike su se složili oko zajedničkog cilja. U nezapamćenom činu solidarnosti, Adidas je prenio Nike kampanju na svojim društvenim platformama, sugerišući da su ujedinjeni u svom stavu povodom gorućeg pitanja insitucionalizovanog rasizma u Americi. (noizz.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,