Četvrtak, 25. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Nasukani brod danima blokira 12 posto svjetske trgovine, a ceh će platiti potrošači

Preuzmite sliku

Kontejnerski megabrod Ever Given koji sada blokira Sueski kanal svakog dana zadrži robe u vrijednosti 9,6 milijardi dolara, što je 400 miliona dolara svakog sata u prolazu koji je vitalan za trgovinu između istoka i zapada.

Brodovi koji ne žele čekati da se situacija riješi, moraju proći oko Afrike što produžuje putovanje za oko sedam dana. O kakvom se poremećaju u svjetskoj trgovini radi, svjedoče podaci najveće osiguravajuće kuće, Lloyda, prema kojima u redovitim uvjetima svakoga dana Sueskim kanalom prođe robe u vrijednosti 5,1 milijardu dolara prema zapadu, a 4,5 prema istoku.

Moglo bi zaista potrajati oko sedam dana dok se Ever Given konačno ne ispravi i izvuče iz kanala. Tim brodom upravlja tajvanska kompanija Evergreen Marine, kapacitet mu je 220.000 tona, a može nositi 20.000 kontejnera. Išao je prema Nizozemskoj iz Kine. Dugačak je kao četiri nogometna igrališta te je time jedno od najvećih svjetskih kontejnerskih plovila. Toliki je da ga se tako nasukanog vidi na snimkama snimljenima satelitima u Zemljinoj orbiti. Sada na tom mjestu kroz koje prolazi oko 12 posto ukupnog svjetskog prometa robama na prolaz čeka nekih 160 plovila među kojima je i 41 plovilo s rasutim teretom te 24 tankera.

  • – Slušamo izvještaje prema kojima brodarske kompanije počinju skretati svoje brodove na put oko Rta dobre nade, što dodaje oko 5000 km na putovanje, u vremenu do 12 dana – rekao je za BBC Guy Platten, glavni tajnik Međunarodne brodarske komore. Rekao je i kako je tajvanski brod prilično čvrsto nasukan te će njegovo odvajanje od obale trajati znatno dulje te će biti bitno kompliciranije nego što se u početku mislilo.

    Ipak, japanski vlasnik kontejnerskog megabroda, firma Shoei Kisen Kaisha, najavio je kako namjerava odsukati brod do danas uvečer po japanskom vremenu, ali to ipak ne može jamčiti.

    – Nemamo procjenu do kada bi se to moglo dogoditi, poručili su iz te firme. Da bi se brod oslobodio, potrebno je maknuti 20.000 kubika pijeska kako bi se dobila dubina između 12 i 16 metara kod koje bi Ever Given ponovno zaplutao.

  • Napor da se rovokopačima oslobodi pramac nije dao nikakvih rezultata. Kao ni upotreba remorkera kojima se 2016. godine uspjelo izvući CSCL Indian Ocean koji je bio zapeo u rijeci Elbi kod njemačke luke Hamburg. Tada je 12 remorkera to uspjelo iz trećeg pokušaja, s Ever Givenom nisu uspjeli situaciju pomaknuti praktično niti za metar. Nije nemoguće da će se morati skinuti dio tereta s broda kako bi se on oslobodio ako se ispostavi da se preduboko uklinio u nasipe kanala. U tom slučaju njegovo oslobađanje moglo bi potrajati i sedmicama. (vecernji.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,